Translate

2015. április 9., csütörtök

Ízes, színes karfiol, pár perc munkával

Egyszerű, gyors, és ha akarod, húsos is lehet, akkor pár perccel több az időigénye. Szóval, lusta háziasszonyoknak való.


Ez egy háromszemélyes adag lett.
Hozzávalók:
  • pici vaj 
  • 3 szem héjában főtt  krumpli
  • 3 db előfőzött sárgarépa
  • kb. 1/3 előfőzött karfiol
  • 1 evőkanálnyi lenmag (elhagyható)
  • 1 evőkanálnyi amaránt mag (elhagyható)
  • 2-3 dkg-nyi reszelt félkemény sajt (ez edami volt, de persze bármilyen lehet)
  • őrölt bors
  • 2 cikk fokhagyma
  • 2 tojás
  • 3 dl joghurt
  • 5 dkg-nyi reszelt füstölt sajt (mozzarellát használtam)
A tűzálló edényt kivajaztam, beleszeleteltem a krumplikat, rádaraboltam a répát, megszórtam a magokkal, őröltem rá borsot, reszeltem rá sajtot. 
Beletettem a rózsáira szedett karfiolt (nem voltak nagyok, mert a közepét használtam), és ráöntöttem a tojással, reszelt sajttal, zúzott fokhagymával, sóval elkevert joghurtot.

Ha valaki a szememre szeretné vetni, hogy meg kellett pucolni a zöldségeket, és elő is kellett főzni, tehát mégsem lustáknak való, azoknak mondom: de, lustáknak, és jól szervezőknek. Ugyanis az előző napi franciasaláta alapanyagokból félretett répát és krumplit használtam, a karfiol pedig az aznapi zöldséglevesben élt előéletet, kb. 10 percig. Szóval, nyugodjon meg mindenki, tényleg lustáknak és kényelmeseknek való ebéd.

A húsos szekciójé annyiban lett más, hogy hagymakarikákat színesre pároltam borssal, fokhagymával, és vékony csíkokra vágott csirkemellet pároltam benne, majd közé került a cuccnak, úgy a középső "emeletre".

Petrezselymes rizs és saláta is volt mellé.

Nincsenek megjegyzések: