Translate

2015. április 9., csütörtök

Ízes, színes karfiol, pár perc munkával

Egyszerű, gyors. Szóval, lusta háziasszonyoknak való.


Ez egy háromszemélyes adag lett.
Hozzávalók:
  • pici vaj 
  • 3 szem héjában főtt  krumpli
  • 3 db előfőzött sárgarépa
  • kb. 1/3 előfőzött karfiol
  • 1 evőkanálnyi lenmag (elhagyható)
  • 1 evőkanálnyi amaránt mag (elhagyható)
  • 2-3 dkg-nyi reszelt félkemény sajt (ez edami volt, de persze bármilyen lehet)
  • őrölt bors
  • 2 cikk fokhagyma
  • 3 dl joghurt
  • 5 dkg-nyi reszelt füstölt sajt (mozzarellát használtam)
A tűzálló edényt kivajaztam, beleszeleteltem a krumplikat, rádaraboltam a répát, megszórtam a magokkal, őröltem rá borsot, reszeltem rá sajtot. 
Beletettem a rózsáira szedett karfiolt (nem voltak nagyok, mert a közepét használtam), és ráöntöttem a reszelt sajttal, zúzott fokhagymával, sóval elkevert joghurtot.

Ha valaki a szememre szeretné vetni, hogy meg kellett pucolni a zöldségeket, és elő is kellett főzni, tehát mégsem lustáknak való, azoknak mondom: de, lustáknak, és jól szervezőknek. Ugyanis az előző napi franciasaláta alapanyagokból félretett répát és krumplit használtam, a karfiol pedig az aznapi zöldséglevesben élt előéletet, kb. 10 percig. Szóval, nyugodjon meg mindenki, tényleg lustáknak és kényelmeseknek való ebéd.

A húsos szekciójé annyiban lett más, hogy hagymakarikákat színesre pároltam borssal, fokhagymával, és vékony csíkokra vágott csirkemellet pároltam benne, majd közé került a cuccnak, úgy a középső "emeletre".

Petrezselymes rizs és saláta is volt mellé.

Nincsenek megjegyzések: