Translate

2015. március 22., vasárnap

Újra vasárnap, újra kényelmes reggeli

Sokféle avokádókrémet szoktam csinálni. Mutogattam már itt is  ilyet, csináltam már ilyet, a mai pedig olyan lett, ami a képen középen van. Nem klasszikus guacamole. Nem szeretek ragaszkodni alapanyagokhoz és arányokhoz sem. Nem ís írok pontos mennyiségeket, csak azt, hogy mi került bele. Az a lényeg, hogy finom legyen, ez pedig kinek-kinek más arányokat jelenthet. Én is mindig másképp csinálom.

Most épp ezeket használtam:
  • avokádó, villával szétnyomkodva
  • citromlé
  • vöröshagyma nagyon apróra kockázva
  • fokhagyma szétzúzva
  • kápia paprika nagyon apróra kockázva
  • színes bors frissen őrölve
  • kis kanálka őrölt csípőspaprika
Mindezeket összekevertem, és betettem a hűtőszekrénybe addig, amíg reggelizni kezdtünk. 

A körözött is egy lágyabb, nem a klasszikusan kenhető, nem csak az általában használt alapanyagokat tartalmazó kence lett.

Amiket összekevertem:
  • juhtúró
  • tehéntúró
  • vaj
  • tejföl
  • vöröshagyma
  • összetört szecsuáni bors
  • összetört koriandermag
  • összetört köménymag
  • őrölt füstölt paprika
  • őrölt csípős paprika
  • szárított metélőhagyma
  • fagyasztott medvehagyma
Persze, a fénykép szokásosan nem jó. Nagyon fénylik a körözött, de nem volt hajlandóságom ezt megoldani, mert közben felébredt az alvó népség, és gyorsan leültünk reggelizni.
(Ha van kedved, nézd meg ezt a bejegyzést, ahol elolvashatod, hogyan csináltam kölesből körözöttet és tökmagból pástétomot.)



Nincsenek megjegyzések: