Translate

2015. március 15., vasárnap

Marokkói zsidó csirkepörkölt

Az uram találta ezt a blogbejegyzést, és nagyon hamar eldöntötte, hogy mi is megfőzzük ezt az ételt. Kedvemre való lett a dolog. Egyrészt, mert tetszett ez a "pörkölt", másrészt, mert ha ő ilyet mond, azt ki kell használni. Ugyanis nagyon ritkán fordul elő, hogy ne krumplistészta legyen a válasz a mit együnk holnap kérdésre. Nem azért mondja ezt, mert a krumplistészta a "leg" az életében, hanem azér', mer' nem jut eszébe más. Nem is tudom, mi a fenének főzök neki...

Szóval, vettünk csirkecombokat, és zöld olívabogyót. Mivel én sem vagyok sem marokkói, sem nagymama, az itthon lévő fekete olívabogyókat is belefőztem, és egészes konzervparadicsomokat nyomkodtam szét hozzá, csak úgy, a kezemmel.

Aztán persze, itt a vegafront. Ők gombát, cukkinit és padlizsánt kaptak ilyenformán megfőzve. Nagyon jó lett.

A húsos szekció képviseletében pedig Anti, mint olívabogyónemszerető, csak csirkét és szószt kapott.

Több variáció nem volt, a barnarizzsel  egységesen szimpatizálunk.

Hozzávalók:
  • 10 db csirke felső comb
  • 2 evőknál olívaolaj
  • 4 cikk zúzott fokhagyma
  • 1 púpozott kávéskanál fűszerpaprika
  • 1 púpozott kávéskanál csípős fűszerpaprika
  • 1 kávéskanál római kömény
  • 1 kávéskanál kurkuma
  • 1 nagy marék olívabogyó
  • (frissen) őrölt bors
  • 1 doboz egészes paradicsomkonzerv
  • 1 pohárnyi paradicsompüré
Az elkészítése:
  • Egy nagy serpenyőben az olívaolajon mindkét oldalán megpirítottam az előzőleg szárazra törölt csirkecomb darabokat. (Így is fröcsögött, muszáj volt a következő fázis előtt takarítani. Ilyenkor mindig látom magam előtt Nigella Lawsont, ahogyan a kis fehér kosztümkabátkájábn süti a rántott báránybordát...) Miután szép pirosak lettek, átraktam egy edénybe, ami nem engedte, hogy kihűljenek.
  • A takarítás ideje épp elég volt arra, hogy a lábas egy kicsit lehűljön, így a zúzott fokhagymát szép sárgára tudtam pirítani a magmaradt olajban, nem égettem meg. 
  • Hozzátettem a paradicsomot, paprikát, római köményt, kurkumát, sót, borsot és az olajbogyót, lefedtem, és kevés ideig forraltam.
  • Beletettem a csirkét, öntöttem hozzá egy fél bögre vizet (ilyenkor forrót szoktam, hogy ne hűtse le az ételt), és készre főztem.

Mindeközben az ötletgazda csinált egy nagy halom párolt barnarizst.



A vegán verzióhoz megpirítottam külön a gombát, külön az előre besózott és kinyomkodott padlizsánt és a cukkinit. A továbbiakban ugyanúgy készült, mint a húsos. Itt részletesen leírtam.



Nincsenek megjegyzések: