Translate

2015. február 25., szerda

Citromos sült csirke

A 21. Blogkóstolóra a Sherpa konyhája blogot sorsolta nekem a Bálint nevű gyerekem, így két helyről is válogathattam. Andi régi blogját és az újat is böngészgettem, míg végül erre a citromos sült csirkére esett a választásom. Nem hiába. Nagyon finomat ebédeltünk vasárnap. Ízes, színes sült lett, nagyon jó volt enni. A finomságánál csak az egyszerűsége és a gyorsan készülősége nyerte meg jobban a tetszésünket.

Így kezdtem



Ilyen lett



Annyit változtattam csak az Andi receptjén, hogy nem egész csirkéből készült. Felső combok voltak itthon, így azokat használtam fel.

Pici vajjal kikentem a sütőedényt, majd belekarikáztam egy kezeletlen héjú citromot. Beszórtam a tálat durva szemű sóval, őröltem rá borsot, megszórtam kakukkfűvel. Ráfektettem a megmosott felsőcombokat. Letakartam fóliával, és kb. 40 percet sütöttem 180 fokos hőlégkeverésben. Ekkor levettem a fóliát, és petrezselyem, majoranna, rozmaring, füstölt paprika, puha vaj, reszelt citromhéj és citromlé keverékével megkentem a bőröket, majd ropogósra sütöttem.

Egészben, héjastól előfőzött, majd felkarikázott, olívaolaj, vaj keverékén megsütött krumplival ettük.

Nincsenek megjegyzések: