Translate

2014. december 21., vasárnap

Zöldborsópörkölt tojással és gombával

Bizony, KiTó, mi igazából földik vagyunk, mivel én eredetileg taktaszadai vagyok. Mindig kíváncsian és örömmel blogkóstolok, de most különösen, hiszen te abban a városban élsz a családoddal, ahol én 30 évvel ezelőtt először randiztam az urammal. Igazából akkor, ott, a Bodrog hídján, amikor azt mondta, hogy jó illata van a hajamnak, el is dőlt "minden", így nem sokkal a sárospataki randit követően Fótra költöztem.

Kicsit feladtad a leckét, mert mostanában kevés időm van és bizony szemezgetnem kellett a saját ételeid, meg az éttermes bejegyzéseid között, de aztán rátaláltam a erre a bejegyzésre, aminek nagyon megörültem, mert azt hittem, vegetáriánus étel. Persze, nem lombozott le a csirkemell kiderülése, hamar elhatároztam, gomba lesz helyette. Mondhatom, nagyon finom lett. Hozzá kell tegyem, lett azért egy marék felcsíkozott csirkemell pörköltesítve, így nem szenvedett Bálint sem hiányt, mert ő meg belekeverte a raguba, és úgy ette. Mindez azért van, mert időközben változás történt, a húsevő szekció létszáma eggyel csökkent a vegetáriánusok javára, ugyanis Lőrinc sem eszik már húst egy ideje.

Ami az kóstolási örömömet lankítja, az az, hogy bár végre jók a fényképezőgépek, most olyan képszerkesztőm nincs, amit botcsinálta  bloggerként, kétbalkezes számítógépezőként tudnék használni. Na, de majd változik ez hamarosan, remélem.

Tehát, zöldborsópörkölt főtt tojással, Kitó nyomán, vegetáriánus módra

50 dkg gomba
50 dkg zöldborsó
1 nagy fej vöröshagyma
pici olaj
2-3 dkg vaj
fűszerpaprika ízlés szerint
só ízlés szerint
bors ízlés szerint
kakukkfű ízlés szerint
2 gerezd fokhagyma
1 csapott evőkanál kukoricíkeményítő (a sűrítéshez)
3 evőkanál tejföl

A hagymát apróra vágjuk, és zsiradékokon pici sóval megpároljuk, rátesszük a felszeletelt gombát, sózzuk, fűszerezzük, és megpirítjuk.
Ezután hozzáadjuk az őrölt pirospaprikát,  hozzáadjuk a zöldborsót, és puhára pároljuk. Ezután rátesszük a tetejére a cikkekre vágott főtt tojásokat.

A tejfölt a keményítővel elkeverjük, meleg vízzel hígítjuk, ráöntjük a ragura és összeforraljuk.

Őrölt zabpehelyből és kevés lisztből csináltam hozzá galuskát.


Nincsenek megjegyzések: