Translate

2014. szeptember 30., kedd

Sülthagymás rakott krumpli

Gyorsan készül és finom.

Hozzávalók (kb. 6 adag):
  • 60-70 dkg krumpli (nem mértem, talán ennyi, de lehet, hogy kevesebb, vagy több)
  • 15 dkg füstölt csemege szalonna
  • 6-8 db nagyobb vöröshagyma
  • 4 cikk fokhagyma 
  • bors
  • 15 dkg sonka
  • 4 tojás
  • 6-7 dl joghurt
  • kevés parmezán, vagy más sajt, de el is maradhat
Az elkészítés:

A krumplikat megsúroltam, és félig megfőztem.

Amíg hűlt, felkockáztam a szalonnát, kisütöttem, rátettem a felkarikázott vöröshagymákat és gyakran kavargatva aranysárgára pirítottam. A végefelé 2 cikk zúzott fokhagymát is közékevertem és őröltem bele borsot is.


A krumplikat  felkarikáztam, a sonkaszeleteket csíkokra vágtam. A maradék fokhagymát is összezúztam, és összekevertem a joghurttal, a felvert tojásokkal éspár "tekerés" borssal.

Elővettem egy tűzűlló edényt, a hagyma alól a zsiradékot belecsurgattam.

Az előkészített hozzávalókat szép sorbn beleraktam az edénybe. Alulra egy sor krumplikarika, rá a sült hagyma, rá a joghurt-tojás kutyulék, rá sonkacsíkok. Három ilyen réteget tudtam csinálni. A legfelső sor krumpli lett, majd alaposan bekentem a tetejét a tejföl-tojás keverékkel.

180 fokon kb. 45 perc alatt lett körben szép barna.

Bálint szerint ez a kép az árnyék miatt nagyon izgi, úgyhogy ezt választottam. :)






Nincsenek megjegyzések: