Translate

2014. július 27., vasárnap

Vegán "grilltál"

Ha 20 percnél nem szánsz többet az ebéd előkészítésére, akkor bátran vágj bele!

Hozzávalók:
  • egy akkora sütőedény, amiről tudod, hogy elég a tartalma egy étkezéshez
  • annyi zöldség, amennyi az edénybe belefér (édeskrumplit, hagymát, gombát, paradicsomot, cukkinit használtam)
  • kevés olívaolaj (bármilyen olaj)
  • köles (ha rizs van kéznél, az is tökéletes)
  • gyros fűszer (természetesen boltban kapható is teljesen jó, de érdemes ezt is kipróbálni)
  • fokhagyma
Egy sütőedény aljára olívaolajat kentem, szórtam rá kevés durvaszemű sót. Az előtte felszeletelt zöldségeket rétegenként beleraktam, úgy, hogy valahová középréteg-tájra beszórtam 3 cikk zúzott fokhagymát, és minden második réteget megszórtam kölessel (természetesen rizs is jó erre a célra, barnarizs vagy árpagyöngy esetén viszont elő kell főzni). Ettől egyrészt tökéletes egytálétellé vált, másrészt semmi fölösleges folyadék nem keletkezett, hiszen a köles felszívta azt. Minden réteg közé szórtam egy kevés gyros fűszert is. Annyivel cifráztam, hogy tegnap este  cukkiniszeleteket egy bordázott aljú serpenyőben meggrilleztem, de persze ez akár el is maradhat.

A tetejére lédús paradicsomszeleteket tettem, hogy ne száradjon ki idejekorán és meglocsoltam olívaolajjal is.

Kb. 40 percig sütöttemm 200 fokon.

Illatos és finom, ellenben kevésbé fotogén, ráadásul semki nem viszi el helyettem a fényképezőgépet a szervízbe.





Nincsenek megjegyzések: