Translate

2014. július 9., szerda

Rácsos linzer szilvával

Mivel haspók vagyok, kétszer is kóstolok a 17. Blogkóstolón, amiről itt már mindent leírtam.
A fényképezőgép nem ússza meg a szervizelést, de legalább előtte kiküszködtem ezeket a képeket.

Mindössze annyiben más ez a sütemény, mint a Szilué, hogy éppen érik a kertben a szilva, ezért abból készült, és kompótlé helyett elturmixolt szilvával csináltam a pudingot.

Hozzávalók:

A linzerhez:
  • 20 dkg liszt (fele teljeskiőrlésű tönkölyt, fele fehérlisztet használtam)
  • 10 dkg vaj
  • 5 dkg porcukor
  • kevés őrölt vanília
  • 0,5 dl víz
A töltelék:
  • kb. 1 kg szilva, de nem mértük meg
  • 3 evőkanál kukoricakeményítő
  • 1 evőkanál kókuszcukor + 3 evőkanál kókuszcukor (bármilyen cukor)
  • 1 kiskanál kínai ötfűszer (lehet helyette mézeskalácsfűszer, vagy csak fahéj, bármi, amit szeretünk a szilva ízéhez)
  • fél citrom lereszelt héja
  • 1 kiskanál rum aroma
  • kb. 1 dl tej
  • kb. 1 dl víz
  • 1 maréknyi durvára vagdalt dió

A linzer hozzávalóit gyorsan összegyúrtam úgy, hogy a vizet óvatosan adagoltam hozzá, becsomagoltam és "alaposan" lehűtöttem (az 1 óra helyett 2 napig állt a hűtőszekrényben).

A szilvából egy maréknyit elturmixoltam, fele tej, fele víz keverékével 3,5-4 dl-re kiegészítettem. A többi szilva, a +3 evőkanál kókuszcukor és a  dió kivételével a többi hozzávalót hozzákevertem, úgy, hogy homogénrlegyen, majd 3 percre betettem a mikróba. Azután átkevertem és félretettem hűlni.

A tésztát kivettem a hűtőből, az egyharmadát félretettem, a többit kinyújtottam - egy 25X25 cm-es formába volt elég - úgy, hogy lett pereme is.

170 fokon 8 percig elősütöttem.

A tészta elősütési ideje alatt a szilvákat elnegyedeltem.

A kissé meghűlt pudingot rákentem az elősütött tésztára, kiraktam a szilvacikkekkel, megszórtam a dióval és a kókuszcukorral, és lustaasszony lévén nem csionáltam szép csíkokat a rácshoz, hanem "kukacokat" sodortam, és azzal rácsoztam be.

10 percig sütöttem 200 fokon, amire jó ropogós lett a széle.

Nem túlzok, ha azt mondom, életem egyik legfinomabb süteménye lett.














Nincsenek megjegyzések: