Translate

2014. június 7., szombat

Nyár eleji palacsinta töltelék

Sajnos nagyon rossz lett a kép, nagyon meg kellett világosítani, hogy látható legyen a töltelék, ugyanis valami elállítódott a gépen és világos helyen nem fényképez. Remélem, sikerül helyrehozni szervíz nélkül.

Kisebb mókás vita kerekedett az ebéd körül. Az időjárási viszonyok ellenére bablevest főztünk és az uram túrós tésztát szeretett volna hozzá. Aztán Bálint elkezdte győzködni, legyen kedve inkább palacsintához. Persze, lett.
Én meg eközben kitaláltam életem legfinomabb palacsinta töltelékét.

Hozzávalók:
  • 3 evőkanálnyi kókuszcukor (cukor)
  • 1 dl-nyi bodzaszörp
  • fél bio citrom
  • pár db szegfűszeg
  • 1 rúd fahéj
  • őrölt vanília (vaníliás cukor, vanília kivonat)
  • 3 szál rebarbara
  • 4 db alma
  • 2 marék málna
A kókuszcukorból és a bodzaszörpből szirupot főztem.

A rebarbara levélnyeleiről lehúztam a héját, és felszeleteltem 3-4 mm vastagságú szeletekre.

Az almákat kettévágtam, kiszedtem a magházukatt, majd héjastól felkockáztam, nem odafigyelve az egyenletességre.

A citromot felszeletetem, a szélső szelet héjába beleszurkáltam a szegfűszegeket.

A málna kivételével mindent belepakoltam a szirupba, és addig főztem, amíg a rebarbara szeletek szétestek rostjaikra és az alma is megpuhult.

Levettem a tűzről, belekevertem a málnát és elkezdtem küszködni a fényképezéssel. Miután kiderült, hogy a gép teljesen megmakacsolta magát,feladtam a küzdelmet és ezt a homályos és rossz képet idetettem, mert annyira finom a töltelék, hogy kár lett volna, ha nem írom le, hogymegtudjuknézni, amikor már nem emlékszünk pontosan, hogyan készült, csak arra, hogy nagyon finom volt.


Nincsenek megjegyzések: