Translate

2014. május 3., szombat

Lőrinc szülinapi tortája

Azt kérte, hogy túrós és gyümölcsös legyen.

A múltkor kitaláltam egy jó kis tésztát (Nemrég találtam egy lisztes receptet egy szakácskönyvben és kicseréltem a lisztet őrölt zabpehelyre meg dióra. Ha legközelebb sütök olyan sütit, lesz blogbejegyzés is belőle.), amit ehhez a szülinapi tortához továbbfejlesztettem. Finom piskótaszerűség lett belőle., amit mascarponés túrókrémmel töltöttem meg.
Olyan ez a tortacsinálás nálam, mint Surdánál a fodrászkodás. Elkezdem, aztán alakul valahogy. Ez most ilyen lett.



Hozzávalók:

A tésztához:
  • 20 dkg őrölt zabpehely
  • 10 dkg darált dió
  • 15 g sütőpor
  • 20 dkg cukornak megfelelő mennyiségű édesítőszer (xilitet használzam)
  • 6 tojás sárgája
  • 6 tojás fehérje
  • 2 evőkanál langyosvíz
  • őrölt vanília (vagy vaníliás édesítőszer)
  • 1 citrom reszelt héja és leve
A cukrot és a tojássárgákat habverőval magas fokozaton 5 perc alatt habosra kevertem. Hozzáadtam a reszelt citromhéjat, a citromlevet és a vizet, összekevertem, és 4-5 adagban közékevertem az előre összevegyített zabpehely-darált dió-sütőpor egyveleget.

Beleöntöttem a sütőpapírral kibélelt tortaformába (23 cm átmérő) és hőlégkeverésben 175 fokon sütöttem 20 percig, aztán nem volt sikeres a tűpróba, így még 150 fokon 10 percig.
Egy konyharuhával letakarva várt reggelig.

A krémhez:
  • 0,5 kg túró
  • 0.5 kg mascarpone
  • 6 evőkanál porcukornak megfelelő édesítőszer (xilitet használtam)
  • 1 citrom lereszelt héja
  • őrölt vanília (vaníliás cukor)
  • 4 dl tejszínből vert kemény hab
 És még
  • kb. 70 dkg-nyi eper
  • 15 dkg (cukormentes) étcsokoládé (20 dkg kellett volna, hogy jobban lefolyjon az oldalán)
  • 5 dkg vaj
Előre szólok, ez sem édes krém, tehát ha valaki szükségét érzi, az édesítőszer (cukor) mennyiségét lehet növelni, de szerintem így üde.

Én lusta vagyok a túrót áttörni, ezért beletettem az aprítógépbe a tejszínhabon kívül az össze hozzávalót és az krémmé  kutyulta (így több nyalakodnivaló is maradt a végére), ami után átkerült a massza egy nagyobb tálba.

Egy másik tálban kemény habbá vertem a tejszínt, majd több apró adagban közékeverem a krémhez. Óvatosan kevertem, hogy a legkevésbé törjön. Ezt a könnyű levegős krémet betettem a hűtőszekrénybe kb. 1 órányi időre.

Az urammal kettévágattam a tortát kétharmad/egyharmad arányban.

A vastagabb lap lett az alja, véknyan megkentem krémmel. Nagyjából egyforma magas eperszemeket hosszában kettévágtam, és a szára felőli végét laposra, hogy megálljanak a torta peremén.

A vágási felülettel kifelé fordítva körberaktam a tortalapot az eprekkel, és a közepébe halmoztam a krémet. Befedtem a vékonyabbik lappal, amit nagyon vékonyan megkentem krémmel, hogy majd az eperdarabok ne guruljanak le.  Jó sok félbevágott epret rápakoltam

Az étcsokoládét gőz fölött megolvasztottam, közben a vajat alaposan kisütöttem, a kettőt összekevertem és ráöntöttem az eprek tetejére.


Nincsenek megjegyzések: