Translate

2014. március 23., vasárnap

...Rajta aranyszínű morzsa...

Mégsem szilvásgombóc. Kókuszos süti. Mézzel, barnacukorral.


(Majdnem lemaradtam a SAD 23. fordulójáról, pedig imádjuk a kókuszt. Egyszerűen elfelejtettem, csak a múlt héten jutott eszembe, hogy megnéztem a kiírást, és azután valahogy nem gondoltam rá, nem is emlékeztem a határidőre.)

Szóval, kókuszos süti, amiben nincs fehérliszt és fehércukor, nem túl édes, viszont nagyon finom. Az eredeti receptet egy Édességek című szakácskönyvben találtam, de persze nem nyughatok...

Amiből készült:
(DE: készülhet fehér lisztből, fehér cukorból, margarinból, az itt leírtak senkit ne ijesszenek el! Az eredeti tésztarecept ráadásul 40 dkg lisztet tartalmaz, nincs benne őrült kókusz és darált dió, és kézzel gyúrják.)

A tészta:
  • 30 dkg teljes kiőrlésű tönkölybúza liszt
  • 5 dkg őrölt kókusz
  • 5 dkg darált dió
  • 2 teáskanál sütőpor
  • fél citrom reszelt héja
  • 20 dkg kókuszzsír
  • 10 dkg méz
  • 2 tojás
 A teteje:
  • 25 dkg-nyi lekvár (én az uram főzte bodzabogyó lekvárt használtam)
  • 4 tojás
  • 25 dkg kókuszreszelék
  • 4 evőkanálnyi nádmelaszos barnacukor
  • pici tej
Előrebocsátom, hogy macerásnak tűnik, de nem az. Hamar elkészül.

A tésztáhozvalókat aprítógépben összekevertem, kitettem a konyhapultra, alaposan átgyúrtam, hengerré formáztam és félretettem.

Egy serpenyőben a kókuszt halvány színűre pirítottam, majd annyi ideig hűlt, amíg a tészta bekerült a tepsibe.

A sütőt bekapcsoltam 200 fokra.

A tésztahengert kettévágtam. A kétharmadát beletettem egy 17X25 cm-es tepsibe, ami önmagában jól hangzana, könnyűnek tűnne, de ne felejtsük el, hogy ez nem egy finomlisztből készült masszív tészta, nagyobb óvatosságot igényel, de azért nem kell ám megijedni tőle! Ráadásul a tepsiben kézzel kiigazítható.
Szóval, úgy történt, hogy alaposan meglisztezve nyújtottam, majd amikor már úgy éreztem, hogy nincs biztonságban az épsége, én megemeltem, az uram meg  alátette a sütőpapírt, és azon nyújtottam tovább, úgy kb. 3-4 mm vastagságúra, majd papírostól került a tepsibe.

A tésztalapot megkentem lekvárral.

Az egyharmad tésztahengert kinyújtottam olyan szélesre, mint a tepsi (17 cm), és 5 egyforma széles csíkot vágtam belőle (ezek kb. 4 cm szélesek), amiket egyenletes távolságra fektettem egymástól a lekvározott felületen. 

A langyosra hűlt pirított kókuszba belekevertem a barnacukrot, összekevertem a tojásokkal, és a kapott morzsát elnegyedeltem, majd behalmoztam a tésztaközökbe a lekvárcsíkok tetejére. Egy ecsettel szépen lesepregettem a tésztasávokat az elszóródott kókuszmorzsától, azután megkentem  tejjel.


10 perc alatt aranyszínűre sült.


A tésztacsíkokat hosszában kettévágtam, majd átlóban szeleteltem. Nem vártam eleget a szeleteléssel, és ez bizony meglátszott az éleken és a sarkakon. Kicsit ropogott a tészta, így el-elpattant belőle egy-egy morzsa.

A délután szeleteltek már szebbek voltak, de nem volt gusztusom újabb képeket csinálni.

SZOLGÁLATI KÖZLEMÉNY: a morzsa "dizájnelem", nem szóródik szét a süti!



Nincsenek megjegyzések: