Translate

2014. március 2., vasárnap

Pácolt csirkecomb csíkokon sült zöldségek

Hozzávalók:
  • 3 db csirkecomb filé
  • 1 kávéskanál mustármag
  • 1 kávéskanál koriandermag
  • 1 kávéskanál köménymag
  • 3-4 dl joghurt 
  • 3 cikk fokhagyma
  • 2 db sárgarépa
  • 3-4 db vöröshagyma
  • pár db brokkolirózsa 
Tegnap este a mustármagot és a koriandermagot szerettem volna összetörni a mozsárban, amikor észrevettem, hogy a körözöttből kifelejtett (...) köménymag benne van. Így legelőször az került a joghurtba. Utána a porrá zúzott koriander- és mustármag, aztán egy kis só, végül az összevagdalt fokhagyma. 

A nagyobb csíkokra vagdalt csirkecombfiléket belekevertem és az egészet áttettem egy jól záródó műanyag dobozba, majd betettem a hűtőszekrénybe.

Ma reggel elővettem, és beleborítottam az előzőleg kivajazott üvegtálba. Elegyengettem, a tetejét kiraktam felezett hagymákkal, nagyobb darabokra vágott répákkal és pár brokkolirózsával, kicsit bele is nyomkodtam. 
200 fokon sütöttem, 20 percig fólia alatt, azután még kb. 20 percig nélküle.

Készült hozzá köret is, de azt nem fényképeztem le. Egy bögrét megtöltöttem teljes kiörlésű bulgur, szezámmag, lenmag és kerekszemű rizs kb. egyenlő arányú keverékével. Egy vastag fenekű lábasban olívaolajat forrósítottam, ezeket árpirítottam rajta, tettem bele sót, fokhagymát, kétszeres mennyiségű forróvízzel felöntöttem, és fedő alatt takaréklángon addig forraltam, amíg kürtőcskék keletkeztek benne. A láng elzárása után pár percig még hagytam pihenni, aztán megszórtam petrezselyemmel és alaposan átkevertem. Azt gondoltam, hogy a kerekszemű rizstől kissé krémes lesz. Jól hittem.

Most látom, a köretből odakeveredett az edény szélére egy lenmag.

Nincsenek megjegyzések: