Translate

2014. március 17., hétfő

Medvehagymás pogácsa

Leveles volt, eldőlt, ropogott, ugyanakkor foszlós volt. Ritkán vagyok elégedett a "végtermékkel" de tegnap az voltam. Nem lehetett abbahagyni az evését.

Hozzávalók:
  • 30 dkg finomliszt
  • 20 dkg teljes kiőrlésű tönkölyliszt
  • 4 dkg élesztő
  • 1,5 dl-nyi tej
  • 1 kávéskanál cukor
  • 3-4 evőkanál tejföl
  • 1 lapos evőkanál só
  • 25 dkg vaj
  • 1 kis csokor medvehagyma
  • 1 tojás a megkenéséhez
A meglangyosított tejben a cukorral és egy pici liszttel felfuttattam az élesztőt. Összegyúrtam a liszttel, a sóval és a tejföllel. Közepesen lágy tésztát kaptam. A tej és a tejföl mennyisége pontosan nem határozható meg. Eredetileg 1 dl-nyit langyosítottam meg, és 3 evőkanál tejfölt tettem bele, de kissé keményebb volt a tészta, mint gondoltam, így mindkettőből került még hozzá egy kicsi.

A tésztát fél cm vékonyságú téglalapra nyújtottam, és az almareszelőn át ráreszeltem a vajat (amit előtte bedugtam egy kicsit a fagyasztóba) úgy, hogy egyenletesen terítse be, aztán rászórtam az apróra összevagdalt medvehagymát, és feltekertem, mint egy bejglit. 20 perc pihenési időközökkel ezt háromszor ismételtem meg (a tekerést). Mindig az előző irányra merőlegesen tekertem. Az utolsó pihenés után 2 cm vastagra nyújtottam, 2,5 cm átmérőjű pogácsaszaggatóval kiszúrtam, és a nagy gáztepsire 6x6 db-os alakzatban raktam ki. Azért ilyen ritkán, hogy legyen helyük eldőlni. Mindegyik tetejét megkentem felvert tojással. Sajtot közös megegyezéssel nem tettünk rá, de persze jól mutatott volna rajta.

KB. 210 fokon 10-11 perc alatt sültek szép pirosra. 98-an voltak.












4 megjegyzés:

Hankka írta...

Gyönyörűek! :) Én is elégedettel lennék velük, főleg akkor, ha itt lennének előttem! :)

Márti írta...

Jöttél volna, kaptál volna! :)))

Süni írta...

Hümm, van otthon eyg kis medvehagymám, lehet,h ogy nekiveselkedem :D

Márti írta...

Nagyon érdemes! :)