Translate

2014. március 16., vasárnap

Ha olyan ebédet szeretnél, amivel szinte nincs is munka

Kényelmes és gyors. Először a köretet kell elkezdeni, annak hosszabb az elkészülési ideje. Párolt barnarizst szerettem volna, de kiderült, hogy csak kb. fele annyi van itthon, amennyire szükség lenne, így másmilyen lett. A mennyiség itt nem mérvadó, mert a rizs az egész családnak készült, a gomba pedig csak Violának.

Párolt barna és fehér rizs vegyesen

Hozzávalók (kb. 5-6 adag):
  • 1 evőkanál olívaolaj
  • 1 bögre barnarizs
  • 1 bögre hántolt rizs
  • 2 mokkáskanál só
A barnarizst mindig gyorsfőzőben készítem, különben hosszú idő alatt fő meg. Persze, ha valakinek nincs, vagy nem szereti használni, sebaj, mert nem kell felette állni, amíg párolódik, hiszen nem kavargatós étel.

Az olajat megforrósítottam, a barnarizst átpirítottam rajta és háromszoros mennyiségű forróvízzel felöntöttem. Megsóztam, rázártam a kukta tetejét, takarékra vettem a lángot, és nekiálltam gombát mosni.

Kb 15 perc eltelte után kikapcsoltam a tüzet, majd amikor felnyílott a kukta teteje belenéztem, még nagyon kemény volt, viszont a vizet nagyjából magába szívta. Tettem hozzá még egy bögre forróvizet, visszazártam, úgy 5 percrig főztem takarék lángon.  Amikor újra kinyitottam, már nem volt alatta víz és picikét volt rágós. Hozzáöntöttem a hántolt rizst, kétszeres mennyiségű forró vizet, átkavartam, lezártam, majd a felfővés után kb. 3 percig takarékon főztem, aztán elzártam a tüzet és békén hagytam. Akor nyitottam csak fel, amikor át kellett tenni a tálalóedénybe.

Tejföllel sült fűszeres gomba (2 adagnyi):

Hozzávalók:
  • 1 evőkanálnyi vaj
  • kb. 30 dkg gomba
  • kevés  gyros fűszer (persze, jó a készen vett is, de bármilyen fűszer, amit szeretünk gombához használni)
  • 1 pici, nagyon finomra vagdalt vöröshagyma
  • pár kanál tejföl
  • bors
Kivajaztam az edényt, beleszórtam a fűszeres gombát gombát,letakartam, és  sütöttem, amíg elkezdett úszni a levében. Ekkor nagyon finomra vágott vöröshagymával megszórtam, már nem takartam vissza, sütöttem, amíg elpárolgott a leve és már enyhén pirult. Rákentem a tejfölt, ráőröltem a borsot és megpirítottam. Mindez félórát is alig vesz igénybe 200 fokon.

A rizsről majd a karalábéfőzelékes bejegyzésben lesz kép, illetve tegnap a Viola  töltött karalábéjáról készült bejegyzésben már látható, csak ott került közé más is.

Ez egy tipikus antiblogger kép. gyakorlatilag semmi nem látható rajta, csak a szép színe.
Persze, sok saláta illik hozzá.

Nincsenek megjegyzések: