Translate

2014. március 30., vasárnap

Anyukám 70. szülinapi ebédje

Nem pontosan az, aminek látszik. Pontosan, az, töltött csirkecomb, de nem olyan. Magvak vannak benne, meg zabpehely.

Hozzávalók:
  • 6 db nagy csirkecomb
  • pár darab elnegyedelt hagyma

A töltelékhez:
  • 10 dkg-nyi zabpehely
  • 1 pohár köles
  • 2 db fokhagyma
  • fél pohár lenmag
  • 2 evőkanálnyi szezámmag
  • 1 kicsi csokor medvehagyma
  • 1 kicsi csokor petrezselyemzöld
  • borsikafű
  • 3 cikk fokhagyma
  • örölt bors
  • olívaolaj
A hagymát az olajon sóval pároltam, közékevertem a kölest, mikor forró lett, felöntöttem 2,5-szeres forróvízzel, lefedtem, takarékra állítottam a gázlángot és addig hagytam úgy, amíg kürtőcskék keletkeztek benne. Mármint a kölesben. :) Akkor pár percig még rajta hagytam a fedőt, aztán kitettem hűlni.

Amíg a köles készült, a zabpelyhet elkevertem langyosvízzel.

A lenmagot és a szezámmagot is beáztattam. A lenmag fontos kötőanyag, nem szükséges a töltelékbe tojás.

Összekevertem az összes hozzávalót, betöltöttem a kicsit elősózott csirkecombok bőre alá. Én nem szeretem szabályosra, összetűzöttre csinálni ezt az ételt, azt szeretem, ha színes, rusztikus látványt kelt a bőrök alól kikanikáló töltelék.

Egy üvegtepsi aljába olívaolajat kentem, szórtam rá durva szemű sót, ráfektettem a combokat, a közökbe hagymacikkeket dugtam, majd a tetejét is megszórtam sóval.

200 fokon sütöttem fólia alatt 30 percig, utána levettem róla, még kb. ugyanannyi idő alatt lett ropogós piros.

A vegán változatot elfelejtettem lefényképezni. Kettévágott cukkinik belsejét kivájtam, a forgácsokat a töltelékbe kevertem. Megtöltöttem a cukkiniket a töltelékkel. A sütőedény alját kiolajoztam, a maradék tölteléket elsimítottam benne, ráfektettem a "hajócskákat, és ropogós pirosra sütöttem. Sajnálom, hogy elmaradt a fénykép.

Ez a csirke maradéka:

A salátát sem fényképeztem le, amit mellé ettünk. Sokféle zöld levél volt, paradicsom, retek, hagyma, olívaolaj, bors, balzsamecet.

2 megjegyzés:

Vicuska írta...

Először is (Utólagosan) nagyon boldog születésnapot Édesanyádnak, jó egészséget és sok-sok ilyen finomsággal örvendeztesd még hosszú évekig!!!!!!!!!!

Márti írta...

Köszönjük! :)