Translate

2013. november 1., péntek

Sárgaborsópüré-bár I.

Egyszer már írtam  itt sárgaborsópüréről, és akkor volt szó róla, hogy többféleképpen is szoktuk csinálni.
Ma kétféle is készült, de most csak a húsosat írom le, holnap jön a hústalan.

Igazából egyfélét szerettem volna, de mikor Bálint látta, mit kezdek főzni, kérte, olyanra csináljam, ahogy Katiék szokták. Persze, alaposan elmesélte, amit ki szokott érezni belőle, de ettől nem biztos, hogy úgy csináltam, ahogy ők szokták.
Bálint szerint finom lett, vitt belőle Katinak vacsorára, a ma esti közös vonatozásukhoz. Így holnap délelőttre megtudom, Katinak ízlett-e. Izgulok nagyon!

Hozzávalók, kb. 6 személyre:
  • 60 dkg-nyi sárgaborsó
  • 1 nagy fej vöröshagyma
  •  só
  • 1 darabka szalonnabőr
  • 1 szál csípős lángolt kolbász
  • 3 pár frankfurtivirsli
  • 1 kisebb fej vöröshagyma
  • 1 nagy evőkanál liszt 
  • 1 cikk fokhagyma
  • 1 kávéskanál köménymag
  • egy picike csípős fűszerpaprika (talán, ha késhegynyi)
  • 2 evőkanál szárított (vagy egy marék friss) petrezselyemzöld
  • őrölt bors
  • 3-4 evőkanál kacsazsír
  • fél szál póréhagyma
  • kevés liszt 
Nem szoktam áztatni a sárgaborsót, csak odateszem főni hidegvízben, sóval és  ezúttal egy darabka szalonnabőrrel, meg a felaprított hagymával. Nem egészen 1 óra alatt puhára fő, persze időnként meg kell kavarni.

Mikor már majdnem puha volt, beletettem a feldarabolt lángolt kolbászt.

Készítettem rántást. Apróra vagdalt hagymát és mozsárban összezúzott köményt kacsazsíron pirítottam, megszórtam liszttel, világosra (azt hiszem, erre mondják, hogy zsemle színű) pirítottam, őröltem rá borsot, beleszórtam az aprított fokhagymát, rászórtam a fűszerpaprikát, átkavartam és felöntöttem hidegvízzel, majd beleöntöttem a fővő borsóba. Beleszórtam a petrezselyemzöldet, és a kisebb darabokra vagdalt virslit, és összeforraltam.

Közben a póréhagymát kb. fél centiméteres szeletekre vágtam, szétszedtem karikákra és beszórtam liszttel.
Forró kacsazsíron 3 részletben sütöttem ropogós barnára, és egy papírtörlőn leitattam róla az olajat.

Ettünk hozzá csípős almapaprikát is.





Nincsenek megjegyzések: