Translate

2013. november 10., vasárnap

Kicsit lecsós sertésmáj

Én ezt úgy szeretem csinálni, hogy a textúra ne nagyon láttassa, csak az ízén érződjön, hogy lecsós.

Hozzávalók (5-6 személyre):
A májat tökéletesre tisztítom, felcsíkozom. Én viszonylag rövid, vékony csíkokat szeretek.

A vöröshagymákat hosszanti irányba csíkokra vágom.

Egy serpenyőben libazsírt hevítek, ráteszem a hagymát egy egészen kevés sóval párolom (fontos, hogy a hagymáből vizet vonjon ki, így az párolódjon és ne piruljon), amikor már megfonnyadt, de még nem színesedik, rászórom a fűszerpaprikát, alaposan elkeverem. Én így érem el a legtökéletesebb színhatást.
Beleteszem a májat, kavargatom mindaddig, amíg egyenletesen, mindenütt kivilágosodik. Akkor ráteszem a nagyon vékonyra szeletelt paprikákat és a paradicsompürét. Időnként megkavarva, kb. 15 perc alatt készül el.

A végén sózom meg, amit persze kitapasztaltam már, hogy semmi jelentősége, de a májat így dukál, és kész.

Krumplival szoktuk enni. (Már aki, én csak szagolom a purintartalma miatt...)

A dizájnelem természetesen az uram mai gyönyörű kenyereinek egyike.



Nincsenek megjegyzések: