Translate

2013. október 28., hétfő

Zsálya és rozmaring, sütőtök és alma

A Viola rakottasához csak egy kis darabot vágtam le a tökből. Azóta is nézegettem a kamrában a többit, és nem tudtam elgondolni, mi legyen belőle.
Ma reggel, miután megettem egy savanykás zöldalmát -amit Mónikáék hoztak nekünk-, végre megfogalmazódott bennem. Alma-tök köret, az egyébként is eltervezett fasírthoz, ami persze közben szintén mássá alakult.
Kimentem a kertbe és gyűjtöttem fűszereket.
Imádom a rozmaring bokrunkat. Magasabb, mint én, és nagyon illatos. Nem tudok úgy elmenni mellette, hogy ne simítsam meg, és ne szagoljam meg a kezemet. Télen is gyönyörű a hó alatt, tavasszal meg a kicsi lilás virágait szeretem nézegetni.



Pirítottam kenyeret. Jobban szeretek szikkadt morzsát tenni fasírtba, mint áztatottat, nem tudom miért.
Azután összegyújtöttem a hozzávalókat, aztán elkezdtem csinálni.


Hozzávalók (a fasírt kb. 8 adag, a többi 4-5):
  • 1 kg darált pulykacomb
  • 4 szelet pirított kenyér
  • 3 tojás
  • 5 cikk fokhagyma
  • 2 evőkanálnyi kacsazsír
  • bors
  • zsálya
  • rozmaring
  • egy kisebb sütőtök
  • 8-10 nem túl nagy alma, egy része savanykás
  • 5-6 dkg-nyi  császárszalonna
  • 1 kávéskanál méz
  • 1 apróra vagdalt, kimagozott csípőspaprika
  • 1 evőkanálnyi olívaolaj
A kenyérszeleteket aprítógépben morzsásítottam, majd hozzátettem a felkockázott almákat és együtt összeaprítottam.




Ezután késsel összevagdaltam a rozmaringot és a zsályát, és elfeleztem.

Az egyik felét beleraktam egy tálba a pépesített fokhagymával, a hússal, az almás-kenyeres péppel, a tojásokkal, szórtam rá sót, őröltem rá borsot.


Miután alaposan alaposan összekevertem, vizes kézzel rudat formáltam belőle egy kacsazsírral kiken tepsiben, a tetejét megszórtam zsemlemorzsával, csurgattam rá is a zsírból, majd atepsi üresen maradt részeit kiraktam almagerezdekkel.


180 fokos hőlégkeverésbe tettem.

Ezután a tököt kockákra, a maradék almát gerezdekre vágtam, elkevertem az összevagdalt zöldfűszer másik felével, az apróra vagdalt császárszalonnával, nagyon kevés olívaolajjal és őrölt színes borssal. Nem sóztam meg a szalonna sóssága miatt.


Amikor kész lettem, betettem ezt a tepsit is a sütőbe, a fasírt alá. Kb. 45 percig sültek együtt. Ekkor a fasírtot kivettem, a tököket-almákat  egy evőkanál segítségével bekenegettem  a csípőspaprikával elkevert mézzel, és még 5 percre visszadugtam a sütőbe, úgy, hogy közben már kikapcsoltam.

Ilyen lett a végén:






Nincsenek megjegyzések: