Translate

2013. október 26., szombat

Vega rakottas

Hozzávalók:
  • 3 szem krumpli
  • fél fej vöröshagyma
  • 2 evőkanál lenmmag
  • 2 evőkanál olívaolaj
  • 1 dl-nyi tejszín
  • 2 sárgarépa
  • egy kb. 15 cm hosszú amerikai sütőtök darab
  • kevés gyömbér
  • 1 mokkáskanál római kömény 
  • 1 mokkáskanál fekete mustármag
  • 1 mokkáskanál koriandermag
  • színes bors
  • 2 cikk fokhagyma
  • kevés parmezán (más sajt is jó)
A hagymát hosszában nagyon vékonyra szeltem, a krumplit uborkagyalun lereszeltem, összekevertem olívaolajjal, sóval és  lenmeggal, majd elterítettem egy üvegtepsiben. Egyenletesen szétöntöttem rajta a tejszínt, majd kiraktam parmazánnal, amit szintén az uborkagyalun reszeltem, bár az inkább küszködés volt természetesen.

A répát karikára vágtam, a sütötök darabot hatodoltam, majd felszeleteltem, így háromszögeket kaptam belőle. Beletettem egy tálba, öntöttem rá olívaolajat, reszeltem rá gyömbért, őröltem rá borsot.
Egy vágódeszkára kiöntöttem a többi fűszert egy kupacba, rátettem a kupacra a fokhagyma gerezdeket, rácsaptam a kés pengéjével, és összevagdaltam. Így nem gurulnak el a fűszerek, felszabadulnak az illatok, de optikailag mégis önálló életet él mindegyik az ételben, nem egynemű por. Ezt az illatkupacot is beletettem a tálba, alaposan elkevertem az egészet és ráraktam a krumplira. Szórtam rá durva szemű sót, majd 180 fokos sütőben kb. 40 perc alatt sütöttem meg. 

Nem volt itthon a fényképezőgép, amikor elkészült az étel, amit utaztatnunk kellett, időre, így nem volt alkalmam normálisan lefényképezni, és természetesen Viola a pirult részeket kapta, ezt itt a fényképen csak a csomagolás utáni maradék.
 

Így nézett ki sütés előtt:




Nincsenek megjegyzések: