Translate

2013. október 16., szerda

Vasárnapi sült hús és sült zöldség

Szép malachúst vettünk, abból lett a vasárnapi sült, harissza alapfűszerekkel (pirítás után őrölt 2 rész koriander, 1 rész római kömény, 1 rész kömény só, szárított csípőspaprika), ami egy korábbi szószkészítés óta volt a fűszerpolcon egy üvegben.

Ahogy a húst készítettem:
Egy üvegtál aljába kentem egy pici kacsazsírt, durva szemű tengerisót szórtam, rátettem félbe vágott vöröshagymákat, egész gombákat, közé dobáltam fokhagymát. Megszórtam a fűszerkeverék őrleménnyel és pluszban szórtam közé egész köményszemeket. Ráfektettem a malachúst, és 200 fokon kb. 1 óra alatt a húst puhára, a bőrét ropogósra sütöttem.
Mivel nem vagyok profi malacbőr kockázó, többnyire úgy szoktam, hogy a sütés első 20-30 perce után kiveszem, és éles késsel bevagdosom. Így nekem könnyebb, mint a kemény, nyers bőrt.

A zöldség:

Külön edényben sütöttem egy jó nagy adagot, hogy a húsmentes szekció is ehessen belőle.






Olívaolajjal kikentem egy edényt, szórtam bele sót, rápakoltam a nagy darabokra vágott céklát, répát, édeskrumplit, paszternákot. Megszórtam ugyanazzal a harissza alapfűszerrel és betettem a sütőbe a már sülő malac mellé. Kb. 30 perc után egyszer átforgattam, és jól megpirítottam.

Volt még hozzá előfőzött, kockákra vágott  krupli, grill alatt megpirítva.

Nincsenek megjegyzések: