Translate

2013. október 26., szombat

Szezámmagos gomba-padlizsán egyveleg zöldborsós kölessel

Gyors ebéd kellett Violának, mert a délelőttöt ellustálkodtuk, egykor meg el kellett indulnia a barátnője esküvőjére.

Volt a hűtőben 3 nagy gomba, vettem valamelyik nap padlizsánokat, szerencsére ezek gyorsan készülnek. Persze, megint úgy álltam oda a konyhapulthoz, hogy nem tudtam, mi lesz belőle, csak elkezdtem kockákra vágni mindkettőt.

Öntöttem egy serpenyőbe olívaolajat, felforrósítottam, beleszórtam a felkockázott gombát és a padlizsánt, nagy lángon pirítottam. Közben megsóztam, őröltem rá borsot, szórtam bele egy pici zúzott fokhagymát, és jó sok szezámmagot.

Kuszkuszt akartam csinálni hozzá, de rosszul emlékeztem, nem volt itthon. Így zöldborsós köles lett helyette.
A kölest pici olívaolajon pirítottam, felöntöttem kétszeres mennyiségű forróvízzel, őröltem bele borsot, megsóztam, majd fagyasztott zöldborsót kevertem bele.
Kb. negyedórányi főzés után kis kürtők keletkeznek benne, én akkor szoktam késszé nyilvánítani.

Mindez nem tartott teljesen 30 percig.


Kb. 3 adagnyi étel lett ebből a mennyiségből :
  • 20 dkgy-nyi gomba
  • 1 db közepes padlizsán
  • 1 cikk fokhagyma
  • 3 evőkanál szezámmag
  • bors
  • 1,5 dl köles
  • két maréknyi zöldborsó
  • 3 evőkanálnyi olívaolaj

Nincsenek megjegyzések: