Translate

2013. október 6., vasárnap

A Kifőztük magazin receptje

Amióta megláttam a Gasztrobblogger csoportban a Kifőztük magazin képét, ami Pischinger szeletről készült, tudtam, hogy ezt nekem meg kell csinálnom. Persze, tartottam tőle. Egyrészt, mint tudjuk nehezen tudok valamit egy az egyben megcsinálni , másrészt féltem az ostyától. Nem tudtam, tudom-e úgy működtetni, ahogyan kell és ahogyan illik.

Jelentem, nagyjából sikerült, csak egy picikétt változtattam rajta, és majdnem úgy néz ki, ahogyan szerettem volna, hogy kinézzen.

Hozzávalók:

  •  1 csomag 6 lapos ostyalap
 a krémhez:
  • 20 dkg vaj
  • 8-10 dkg porcukor (nádmelaszos barnát daráltam meg)
  • 30 dkg étcsokoládé 
  • 1 evőkanál kakaópor
  • 1 dl tejszín
  • csipet só
 a tetejére:
  •  10 dkg mandula
Legelőször a cukrot és a kakaót tettem a kávédarálóba, és finomra őröltem. Mármint a cukrot. Azután a csokikat kis darabokra tördeltem.

A krémhez valókat beletettem egy tálba, és forrásban lévő víz fölött (a tál ne érjen bele a vízbe) egyneművé olvasztottam, majd kitettem az udvarra hűlni.

Egy zacskó mandulaforgácsot óvatosan megpirítottam egy tapadásgátlóval bevont serpenyőben, kihűtüttem, késsel nagyjából összevágtam.

Ebéd előtt egy kicsi idővel elővettem a kréamalapot, elektromos habverővel jó habosra kevertem (kb. 6-7 perc alatt), megkentem az ostyalapokat és egymásra fektettem.
A tetejére szórtam a mandulaforgácsot, kicsit belenyomkodtam, majd egy "fűrészelős" kenyérszeletelő késsel viszonylag gyors mozdulatokkal szeleteket vágtam belőle. 
Közben megállapítottuk, hogy egy motoros sövénynyíró lenne hozzá az igazi. Ebben nagyjából meg is erősítettek a Gasztrobloggerek csoportban, de nekünk nincs elektromos kenyérvágó késünk, így marad az ügyeskedés, és az, hogy legközelebb először szeletelek, utána szórom meg mandulával.



Végsősoron tetszett, csak azt nem értem el, hogy az ostyalapok szép fehéren mutogassák magukat a csokoládékrém között.
Most úgy gondolom, ha legközelebb csinálok ilyet, akkor jóval hamarabb elkészítem a krémet, hűtőszekrényben alaposan lehűtöm, talán úgy sikerül ez a része is.

Nincsenek megjegyzések: