Translate

2013. szeptember 23., hétfő

Lecsós csirke?

Ha mindenképp kategorizálni szeretném, akkor leginkább az. Olyan napokra való, amikor lusták vagyunk főzni, vagy egyébként is sok a dolgunk.Nálunk most a kettő együtt hatott, így nem tudtam 1 óránál több időt fordítani ebédfőzésre.

Hozzávalók (kb. 5 személyre):
  • 4 db csirkecomb filé
  • 3 cikk fokhagyma
  • 3 dl-nyi tej
  • 4-5 db zöldpaprika 
  • 4-5 db paradicsom
  • 4-5 db hagyma
  • őrölt bors
  • olívaolaj
  • zöldfűszerek (bazsalikom, szurokfű, kakukkfű)

Előző este összezúztam a fokhagymákat, szórtam rá sót, felöntöttem tejjel, beletettem a combfiléket, lefóliáztam és bedugtam a hűtőbe.

Másnap, ebéd előtt egy órával felszeleteltem a paprikát, paradicsomot, hagymát, és olívaolajjal kikent tepsibe rétegeztem durva szemű tengerisó-hagyma-paradicsom-paprika-lecsöpögtetett csirke-zöldfűszerek- (frissen) őrölt bors- hagyma- paprika- paradicsom- durvaszemű tengerisó-zöldfűszerek sorrendben. Szórtam a tetejére csilikarikákat is.

180 fokra állítottam a sütőt, fél órán át úgy sütöttem, majd felvettem 250 fokra a következő félórára. Egyszer átforgattam az egészet, hogy a tetején lévő paradicsomszeletek ne égjenek meg.
Nem párolgott el a leve teljesen, ezért az utolsó 10 perc elején öntöttem le  belőle, csak annyit hagytam, amitől szaftos, de nem vizes lett.

Sütés előtt:



Sütés után:



Igazi sült hagymás, igazi zelleres, nincs mit tagadni, műkrumplipürét csináltunk hozzá. (Elfelejtettünk krumplit venni, krumplipüré por meg krumpliskenyér csináláshoz többnyire van itthon.)

Hozzávalók:
  • egy nagy kupac krumplipüré
  • egy nagy zeller
  • két nagy hagyma
  • vaj (mert úgy finomabb, de az sem volt itthon, úgyhogy olívaolajat használtam)
A zellert kockákra vágtam, egy gyorsfőzőben betéten sós vízgőzben puhára pároltam, és pürésítettem.

A hagymát felkockáztam és só nélkül (fontos, mert különben a só vizet von ki belőle és inkább párolódik, mint pirul) pirosas-barnásra pirítottam az olívaolajon.


Végül a háromféle hozzávalót alaposan elkevertem.









Céklából, sárgarépából és káposztából készült fokhagymás-joghurtos salátát ettünk hozzá.

Joghurtfürdő előtt:
 


Joghurtfürdő után:





Nincsenek megjegyzések: