Translate

2013. augusztus 13., kedd

Sajnos ezt többszörösen elrontottam



Csalás és ámítás. Ez a morzsasüti szinte csak a fényképezés miatt kapta össze magát. Lőrinc napra készült, ünnepi gyönyörűség akart lenni, de a tetejére készült tésztarészből kifelejtettem a cukrot. Hiába szedegettem vissza és mentettem a menthetőt, ténylegesen morzsasüti lett belőle, nem állt egybe.
Ebéd után pohárból ettük két réteg tejszínhab között.
Finom lett, ízlett mindenkinek, de az ünnepelt nem erre vágyott. Sem állagában, sem a gyümölcstartalomban, mert szedret is szeretett volna bele. Azt meg elfelejtettünk szedni a kertből. Hamarosan készítek egy vigasz sütit, de addig is ide írom ennek az elkészítését.

Az eredeti receptetet tavaly ebben a bejegyzésben már leírtam. A mai egy kicsit módosított változat. Senkit ne riasszanak el a hozzávalók, az eredeti fehérlisztes, fehércukros is éppen eléggé finom, érdemes úgy is elkészíteni.

Hozzávalók egy "normál" méretű tepsibe:
(én mindig dupla adagot készítek, egy nagy tepsibe valót. Alulra az első teljes adag morzsa, plusz a második adag egyharmada kerül.)

A tészta:
  • 10  dkg zabliszt
  • 10  dkg lenmagliszt
  • 15 dkg teljes kiörlésű tönkölybúzaliszt
  • 1 zacskó (12 g) sütőpor
  • 15 dkg hideg vaj kis darabokra vágva
  • 10 dkg nádmelaszos barnacukor
  • 5 dkg kókuszvirágcukor
  • 1 tojás

A töltelék:
  • 4 evőkanál étkezési keményítő (vagy 1 zacskó vaníliás pudingpor)
  • 3,5 dl tej
  • 2 kanál nádmelaszos barnacukor
  • 1 evőkanál kókuszvirágcukor
  • őrölt vanília (vaníliás cukor, aroma)
  • gyümölcs (én ezúttal nektarint és ribizlit használtam), amennyi csak ráfér, de kevesebb is elegendő lehet

Először a pudingot főzöm meg a hozzávalókból, hogy picit hűlhessen, amíg a sütemény többi része készül.

A liszteket beleteszem a sütőporral az aprítógépbe és kicsit megforgatom. Hozzáadom a többi hozzávalót, és újra bekapcsolom a gépet a morzsaállag eléréséig. Ha kicsit nyirkosabbra sikerül (összetapad), akkor még pici lisztet teszek hozzá.

Természetesen, ha valaki nem rendelkezik aprítógéppel, kézzel is megcsinálhatja, csak viszonylag gyorsan kell dolgozni, hogy a vaj ne olvadjon meg.

A morzsa felét egy sütőpapírral kibélelt tepsibe öntöm és a tenyeremmel lelapogatom, hogy összeálljon. Rákenem a langyos, de még képlékeny pudingot, kirakom a gyümölcsökkel és rászórom a maradék morzsát a tetejére.

Hőlégkeverésban 160 fokon 40 perc alatt sül meg, frissen ropogós, folyós belsejű, másnap puha, megszilárdult puding töltelékkel.
Persze, mindez csak akkor, ha nem hagyjuk ki belőle a cukrot...



Nincsenek megjegyzések: