Translate

2013. augusztus 28., szerda

Nórinak, Facebookra, direkt.

Nem akartam ridegtartást a hétre, hazasiettem, hogy mire jönnek a népeim, legyen friss vacsora.
Lett.

Brokkoli, csirke, bulgur és egyebek.

Hozzávalók (kb. 5 személyre):
  • 1 brokkoli rózsákra szedve, a szárak felaprítva
  • 1 csirkemell csíkokra vágva
  • 1 db vöröshagyma
  • 1 bögre teljes kiörlésű bulgur
  • 2 bögre mexikói zöldség
  • 4 cikk fokhagyma
  • őrölt fehérbors
  • őrölt feketebors
  • olívaolaj
  • vaj
  • 5 dl-nyi tejföl vagy tejszín
  • füstöltsajt szeletek (ezúttal raclette)
A gyorsfőző aljába tettem 2 cikk csíkokra vágott fokhagymát, sót, öntöttem rá kevés forróvizet.
A brokkolit rózsákra szedtem, a szárát kis darabokra vágtam. Elővettem egy párolóbetétet, betettem a gyorsfőzőbe. Alulra ráraktam a brokkoli kevésbé vállalható részeit, felülre a rózsákat.



Lezártam a gyorsfőzőt, majd amikor jelzett, le is zártam, csak gőzben puhult a brokkoli.

A csirkemellet csíkokra vágtam, apróra vagdalt hagymával, őrölt fehérborssal  pároltam, pirítottam.


Egy üvegedényt kikentem vajjal, kiraktam a sajtszeletekkel, rászórtam a szárdarabokat, elosztottam rajta a csirkét.




Rápakoltam a rózsákat, leöntöttem borsos, fokhagymás tejföllel (tejszínnel akartam, de rájöttem, nincs is itthon), kiraktam sajtszeletekkel és bedugtam a sütőbe, hőlégkeverésbe 200 fokra.



Körülbelül 30 perc alatt lett piros a sajt a tetején.

Ez az idő épp elég volt arra, hogy a bulgurt sóval, borssal elkeverjem, leöntsem másfélszeres mennyiségű fórróvízzel és letakarva állni hagyjam.

A mexikói zöldséget a párolóbetáten a brokkoli használt vizén a brokkolihoz hasonlóan megpároltam.

Összeöntöttem a bulgurt a zöldséggel, utánasóztam és utánaborsoztam.

Az uram nagyon örült neki, a többiek is hamarosan hazaérnak. Tábori körülmények után talán még jobban ízlik majd.




Nincsenek megjegyzések: