Translate

2013. augusztus 4., vasárnap

A mai ebéd egy része a sütőben maradt

Rosszul kezdődött ez a nap. A délelőtt felét lábfelpóckolással töltöttem, mert a reggeli készítése közben lesodortam a paradicsomkést a konyhapultról és a lábfejem épp alatta volt. Szerencsére az uram ügyes elsősegélynyújtó (tanfolyamostól, oklevelestől, lélekjelenlétestől), így viszonylag jól túl voltam rajta, pillanatnyilag csak egy nyitott kérdés van: holnap mit húzok fel. Minden pánt és csatt arrafelé leledzik.

Na, miután túléltem a háztartási balesetet, megcsináltam az ebédet, ami szerencsére nem volt túl munkás.

Kakukkfüves, citromos csirkeszeletkék:
  • 1 kg csíkokra vágott csirkemell
  • 5 dkg vaj
  • 2 evőkanál olívaolaj
  • pár szál kakukkfű levelei (vagy 2 kiskanál szárított)
  • őrölt bors
  • fél citrom leve
A felforrósított zsiradékokon a csirkecsíkokat megpirítottam, rászórtam és facsartam a többi hozzávalót, amikkel még egy pillanatig pirítottam.

Fokhagymás, borsos harcsa:
  • 2 afrikai harcsafilé
  • 3 cikk fokhagyma
  • őrölt bors
  • 5 dkg vaj
A felforrósított vajban megpirítottam a feldarabolt filék egyik oldalát, majd megfordítottam, rászórtam a fokhagymát (késsel rácsap, apróra vág), őröltem rá borsot, megsóztam. Még egyszer átfordítottam egy kicsit, és már kész is.

Kuszkusz zöldségekkel
  • 2 bögre kuszkusz
  • 1 zöld kápia paprika
  • 1 piros kápia paprika
  • 3 szál lila csemegehagyma szárastól
  • egy csíkokra reszelt sárgarépa
  • bors
  • 1 evőkanál olívaolaj
 Egy mélyebb tál aljába őröltem borsot, szórtam sót, beletettem a kuszkuszt, felöntöttem a kétszeres mennyiségű forróvizzel, elkevertem, letakartam a tálat.
Ezután a felkarikázott, csíkozott zöldségeket forró olajon átpirítottam, úgy, hogy még ropogósak maradjanak, majd összekevertem a kuszkusszal.

Sült cukkini

Ez volt a legmacerásabb, ezzel kezdtem a főzést és ez lett a veszte is szegénynek. A többi pár perc alatt kész volt, a cukkini meg már félórája a sütőben, amit épp kikapcsoltam, amikor a többihez hozzákezdtem, és a végén bennmaradt a sütőben, nem ettünk belőle.
A fényképezéskor azért tettem a tányérra, a mostoha sorsa ellenére.

Tehát:
  • 8 db vékony cukkini
  • vaj
  • kevés morzsa (most gluténmentes, Anti miatt)
  • 6 dl tejföl
  • őrölt bors
  • fokhagyma
  • kakukkfű
A cukkinit lereszeltem, és megsóztam, ahogyan a klasszikus uborkasalátához szokás. Besóztam, majd kifacsartam, elkevertem fokhagymával, kakukkfűvel, kevés tejföllel és egy vajjal kikent, morzsával beszórt sütőtálba simítottam, a tetejére rátettem a borssal, sóval, fokhagymával elkevert tejfölt, és 200 fokon kb. 30 percet sütöttem, hogy aztán ott maradjon a sütőben az ebéd ideje alatt. :)


Az uram készített hozzá finom tejfölös uborkasalátát.

Nincsenek megjegyzések: