Translate

2013. július 30., kedd

Időkülönbséges vérségi kaláka

Szombaton reggel gyönyörű zöldcsíkos tököket vettünk, hogy aztán vasárnap töltött tök legyen az ebéd.
Persze, nem az lett, a 10. Blogkóstolóra főztem, és a melegben lusta is voltam mást csinálni. Illetve csináltam. Elméleteket gyártottam arra, mikor és milyen körülmények között lesz meg a töltött tök.

Közben Viola nagyon finom kínaikaját készített, purinszegényet, szépet. Sajnos fénykép nem készült róla, viszont sok lett a rizs. Így szerencsére megmenekültem a rizskészítési fázistól.

Az elmélkedésben arra jutottam, hogy este, relatíve hűvösben csinálom meg a ragut, az uram meg majd belepakolja a tökökbe, ha aktuális lesz.
Ma vált azzá, és nagyon-nagyon finom lett, alig van kedvem írni a jóllakottságtól.

Hozzávalók:
  • 3 kicsi tök
  • 30 dkg-nyi gomba
  • egy marák párolt rizs
  • fél kg darált pulyka
  • 2 evőkanál vaj
  • 1 db lilahagyma
  • 1 db vöröshagyma 
  • 2 paradicsom
  • fokhagyma
  • kakukkfű
  • szurokfű
  • őrölt bors
  • 6-7 dl tejföl
A vajon sóval megpároltam az apróra vágott hagymát, megpároltam a gombát, rátettem a húst, fehéredésig kavargattam, fűszereztem, majd hozzátettem a lebőrözött, felkockázott paradicsomokat, és felöntöttem -víz helyett- azzal a paradicsomból kicsurgó lével, ami előző nap keletkezett a paradicsom felszeletelése és a bográcsban fővő lecsóba belekerülése közötti időben az edény alján.

Amikor hidegvízbe állítva kihűlt, bekerült a hűtőszekrénybe a rizs mellé.

Ma az uram kivájta a tököket, kicsit megsózta a belsejüket. A forgács egy részét összekeverte a rizzsel és a raguval.
Kevés olajjal kikent egy tepsit, beleszórta a maradék forgácsot, felsorakoztatta a megtöltött tököket, leöntötte tejföllel és betette a sütőbe, hőlégkeverésbe 200 fokra, kb egy órára, amíg szépen megszínesedtek.

Hihetetlen  illatáradatra értem haza.


Ez az idő nem elég arra, hogy a tök tökéletes puhára süljön, olyan harapós marad. Számunkra így finomabb.

Nincsenek megjegyzések: