Translate

2013. július 15., hétfő

213 szem meggy

Tavalyi nyaralási képek, amiből nem született bejegyzés, csak itt hevertek piszkozatként. Mivel éppen újra aktuális, hiszen érik a meggy, végre elkészül a bejegyzés is ma, 2014. június 24-én.

A fiúk elmentek horgászni, én meg punnyadtam. Néztem a Balatont, rejtvényeztem, olvastam, aztán kitaláltam, hogy a megbeszélt sárgabarack krémleves mellett csinálok még meggypudingot is, pótcselekvésként. Ebben a bejegyzésben ez lesz. Később írom le a sárgabarack krémlevest.

Tehát, leszedtem a fáról pontosan 213 szem meggyet. Ezt onnan tudom -mármint, hogy hány szem volt, nem azt, hogy leszedtem a fáról-, hogy magozás közben számoltam. Egy lábasba betettem 4 evőkanálnyi barnacukrot, és óvatosan karamellizáltam. Miután finom illata volt és szép sötét lett, beleöntöttem a meggy felét. Közétettem 3 karika citromot és egy kanálhegynyi őrölt fahéjat. Nagy lángon összeforraltam. A meggyből keletkező lé feloldotta a karamellát, aztán gyorsan el is párolgott, és gyönyörű fényes, szinte félig nyers, illatos és ízes meggyszemek lettek.


A maradék meggyet botmixerrel pépesítettem, elkevertem 2 kanál étkezési keményítővel, 2 evőkanálnyi barnacukorral, reszelt citromhéjjal, és összefőztem. Szép színű puding lett belőle.

Vittünk magunkkal itthonról zabpehelykekszeket, amiből pár darabot összemorzsoltam (Persze, keksz nélkül és bármilyen más keksszel is hasonlóan szép és finom desszert kerekedne ebből.), és a karamellizált meggyszemekkel, meg a pudinggal rétegezve poharakba, tálkákba tettem.
A zárójeles mondatban nem véletlenül nem édességet írtam a desszert szó helyett. Ez így, ahogy én csináltam, nem kifejezetten édes, abba az irányba inkább a kekszmorzsa vitte el, de az sem túlságosan. Érdemes a cukrot színre és mennyiségre való tekintetre is ízlés szerint használni.


Mivel a pudingnak a nagyrésze kimaradt a poharakból, tálkákból, további kekszmorzsalékkel megvárta a hűtőszekrényben a másnapi ebédet.


 Éééshát, a panoráma, ami az evések során tárult elénk:







Nincsenek megjegyzések: