Translate

2013. június 22., szombat

Félig-meddig, de leginkább teljesen nyers gyümölcsleves

Nem szoktam megfőzni a gyümülcsleves gyümölcseit.

Ha valahol megkínálnak főtt gyümölcslevessel, szívesen és jóízűen megeszem, mert szeretem, de én sem lisztet nem használok hozzá, sem a "levesbetétet" nem főzöm meg, csak a sűrítőanyagot.  Van, hogy azt sem.
Mindig azt rakok bele, ami van itthon és ami eszembe jut. Ma pl. betettem a málnát, és az utolsó utáni, még a kertben elbujdokolt eperszemeket a mélyhűtőbe, hogy jó hidegek legyenek, aztán ebéd után jutott eszembe, hogy elfelejtettük kivenni (holnap fagyivá avanzsálhatnak), így halványabb színű lett a leves a tervezettnél.

Amiket viszont biztosan nem felejtettünk el:
  •  2 alma
  • 20 dkg egres (a szülőfalumban büszke, vagy köszméte)
  • fél citrom (kezeletlen héjú)
  • 2 filter forralt bor fűszerkeverék (ez most egy kényelmes megoldás volt, de természetesen én is szoktam használni a szokásos szegfűszeg, fahéj, gyömbér, kardamom, bármi ami eszünkbe jut és jó gyümölcslevesbe kombót)
  • fél rúd vanília
  • 1 banán
  • 5 dkg mazsola langyos vízben áztatva
  • 2 evőkanál meggylekvár (máskor más, ami ki van bontva éppen)
  • fél sárgadinnye
  • 4 őszibarack
  • 4 sárgabarack
  • 30 dkg meggy
  • 30 dkg cseresznye
  • 1,5 l natúr joghurt
Cukrot egyáltalán nem teszünk bele, a banán, a mazsola és a 2 evőkanál lekvárban lévő minimális mennyiség épp elég finommá teszi, kár lenne a természetes ízeket cukorral rombolni.

A köszmétét megtisztítottam, az almát felcikkeztem, és betettem egy lábasba a fél vaníliarúddal, 3 szelet citrommal, a fűszerkeverékkel. Annyi vizet öntöttem rá, ami épp csak ellepte. Pár perc alatt puhára főztem, majd a  vaníliarúd és a fűszertasakok kivételével  simára turmixoltam.
Átöntöttem egy vékonyfalú fémtálba, és ezután hidegvízbe állítva  várta végig az ebédfőzést.

A meggyet és a cseresznyét kimagoztam, hűtőbe tettem. 
A dinnyét nagyon vékony cikkekre vágtam, a cikkeket pedig kicsi darabokra. Ugyanígy tettem a barackokkal is. A fél citrom maradékának a levét rányomtam, kicsit elkevertem, hogy a barackok ne barnuljanak meg.

Betettem a nagy üvegtálat a hűtőbe, hogy majd jó hideg legyen, mire belekerül a leves.

Evés előtt elővettem a turmixgép kannáját. Beleöntöttem a beáztatott mazsolát, a banánt, a meggylekvárt, ráöntöttem fél liter joghurtot és alaposan elturmixoltam.

Elővettem a hűtőből a tálat, beleöntöttem a kétféle turmixot, még egy liter joghurtot, és elkevertem egy kézi habverővel. Már csak a feldarabolt gyümölcsöket kellett beletenni,  lefényképezni, aztán persze jó sokat enni belőle.

Ezúttal Bálint fényképezett, mint régen.


Nincsenek megjegyzések: