Translate

2013. június 9., vasárnap

Bazsalikomos cukkinikrémleves, cukkini chips-szel

A fene tudja, hogy kell írni, hogy csipsszel, lehet, legjobb lett volna így.

Azt viszont tudom, hogy szeretem a krémleveseket. Bele minden a fazékba - csak úgy tessék-lássék alapon darabolva -, aztán, ha megfőtt, akkor pár másodperces trutymákolás, meg egy kis valami belevaló, amitől nincs az az érzése az embernek, hogy smoothie (ha chips, akkor smoothie, semmi turmix) van a tányérjában. 
Pont az ilyen kényelmes háziasszonyoknak való, mint én vagyok. 

Sóskakrémlevest akartam csinálni, de nem volt aki learassa a sóskát, így a tepsibe, a sült csirke mellé tervezett cukkinik lettek a levesfőzési áldozatok.

Hozzávalók:
  • 3 nagyobb cukkini (nem tökszerű, de nem is az a vékonyka), úgy kb. 1 kg-nyi
  • 2 vékony, kicsi cukkini
  • 2 közepes fej hagyma
  • 3 szem krumpli
  • 3 liter zöldségleves (akár kockából)
  • 1 evőkanál vaj
  • 2 evőkanál olívaolaj
  • fokhagyma
  • bors
  • szárított bazsalikom
  • ha van, friss bazsalikom is
  • 0,5 liter joghurt
  • 2 teáskanál étkezési keményítő


A hagymát feldaraboltam, a vaj és az olaj keverékén pároltam, hozzáadtam a fokhagymát, tekertem rá borsot, megszórtam szárított bazsalikommal, rátettem a felkockázott cukkinit és krumplit, átkavargattam, felöntöttem a zöldséglével, és szép lassan forraltam.

Amíg a leves főtt, elkészítettem a levesbetétet. Vékony szeletekre vágtam a kisebb cukkiniket és sorba rakosgattam egy sütőpapírral kibélelt tepsire.


 Egy ecsettel kevés olívaolajat kentem rájuk, majd megszórtam őrölt borssal (mármint, ráőröltem színesborsot), és pár perc alatt meggrilleztem. Átforgattam mindegyik szeletet, újra olaj, bors, grillezés, majd félrettettem. 

Természetesen ez lehetséges egy serpenyőben történő hirtelensütéssel is, ha valakinek nincs grillfunkció a sütőjében. Az olajjal kenegetés helyett praktikusabb a lefújás, de a puccos porlasztónk sok évi használat után tönkrement, az új meg kevésbé puccos, és az árának megfelelően nem is porlaszt, hanem magasnyomáson sugárban lövi ki az olajat. 

Amikor megfőtt a leves, beleöntöttem az étkezési keményítővel elkevert  joghurtot, botmixerrel pépesítettem, visszatettem a tűzhelyre és rottyantottam rajta egyet, azután elzártam a tüzet.
Egy kis csokor bazsalikomot hozott az uram a kertből, amit felaprítottam, és belekevertem a levesbe.

Forrón kimeregettük a tányérjainkba, a tetejére rászórtuk a grillezett cukkini szeleteket.


Nincsenek megjegyzések: