Translate

2013. június 14., péntek

Bálint mai reggelije

Vizsgaidőszak kellős közepe, fáradtság, alvás. Én délutános vagyok, így az egyébként szokásos  a ridegtartás helyett friss reggelire ébredhet, hogy aztán újult erővel fusson neki a legnehezebb vizsgának.
Nem egy tökéletesen teljesítő gyerek, az előző félévben is csak 11 db ötöse volt a 13 vizsgán, kettőből is négyest kapott. Már most is van egy négyese, így kell az energia, hogy jól sikerüljön a következő. :)))))

Szóval, itt a reggeli:



Hozzávalók:
  • pár szelet, az uram sütötte rozskenyér megpirítva
  • 4 evőkanál lágymelaszos barnacukor
  • 1 liter tej
  • 1 kisüveg eperdzsem
Két héttel ezelőtt
  • 2 kg negyedelt eper
  • 35 dkg cukor
  • 2 zacskó 3:1-ben zselésítő
  • 0,8 dl víz
  • 1 citrom leve
 felhasználásával eperdzsemet főztem.

Az epreket  tisztítás után elnegyedeltük. Egy lábasba beletettem a cukrot, ráöntöttem a vizet, sűrűre forraltam. Eközben a zselésítőt elkevertem az eperrel, beleöntöttem, felforraltam és 5 percig főztem.
Az uram üvegekbe adagolta, a lezárt üvegeket fejreállította, mejd plédek közé raktuk, 2 nap múlva vettük elő.

Most egy lábasba beletettem a cukrot, kavargatás nélkül karamallizáltam, felöntöttem a tejjel. Ezt én úgy szoktam, hogy apránként öntöm fel, azért, hogy ne keletkezzenek a tejben nagy égetettcukor darabok. Szép lassan felforraltam,és kiöntöttem pohárba.
Megkententem a kenyereket, és lefényképeztem mindezt. Addig Bálint türelmesen üldögélt a tálalószekrény előtt a széken, a túrórudis alvósgatyájában, mint ahogy ez a képen is látszik.
Most meg már el is pakolt a konyhában. Azt számolgatja éppen, hogy az esti zenekari próbáig még 6,5 órát tanulhat.

UI.: Senki nem mondja meg az uramnak, hogy megint kibontottunk egy üveg friss lekvárt! :)))

Nincsenek megjegyzések: