Translate

2013. május 21., kedd

Még a szüret előtt...

... azon gondolkodtam, mit kellene csinálnunk az eltervezett szörpön és zselén kívül. 

Előző nap, vásárlás közben találtunk az áruházban rebarbarát. Régebben volt két nagy bokor is a kertben, de már elég régen kipusztultak, azóta nem nagyon ettünk.
Az utolsó rebarbarás évben "fejlesztettem ki" a karamellás rebarbaralekvárt. Igazából már untam a feldolgozását, és egy adagot rádobtan karamellára (hasonlóan fűszereztem mint egyébként a krémlevest szoktam), majd áttöltöttem egy üvegedénybe, és vagy egy fél évig kanalazgattuk a hűtőből.

Azt fundáltam ki, bodzás tejberizs lesz karamellás rebarbara öntettel és eperrel.

Hozzávalók:

A rebarbaralekvárhoz:
  • 10 dkg cukor
  • 15 dkg cukor
  • 65  dkg rebarbara
  • fél citrom
  • 15 szem szegfűszeg
  • 1 mokkáskanál kínai ötfűszer (jó egy darabka fahéj is, vagy egy pici mézeskalács fűszerkeverék)
A tejberizshez:
  • 25 bodzavirág 
  • 3 liter tej
  • 60-70 dkg kerekszemű rizs (nem mértem, csak kiöntöttem a zacskóból)
  • fél rúd vanília
  • fél citrom
  • egy citrom reszelt héja
  • 1 evőkanál vaj
  • 15 dkg cukor

Amikor elmentek a barátaink, elkezdtem csinálni hozzá a tejet. A virágoknak  leszedtem a vastagabb kocsányait, majd beleraktam  egy üvegbe (mármint a virágokat) és felöntöttem tejjel. Betettem a hűtőbe, és elmentem zuhanyozni, majd lefeküdtem.

Ma az uram leszűrte a virágokat, jól kinyomkodta belőlük a tejet a kezével is.
Egy fazékba beletettem a rizst, felöntöttem annyi vízzel, ami éppen ellepi, és odatettem főni. Amikor elfőtte a vizet, akkor hozzáadtam a tej harmadát, fél rúd hosszában kettéhasított vaníliát és a fél citromot felkarikázva.
Gyakran kevergetve lassan főztem. Amikor beszívta a tejet, mindig újra felöntöttem, mindaddig, amíg a megfelelő tejberizs állagot elérte a fazék tartalma. Épp elég lett hozzá a bodzás tej.
Amikor kész lett, beletettem a cukrot (Igazából ennek a mennyisége ízlés dolga, fontos, hogy az édes ne nyomja el a bodzaízt.), belereszeltem a citromhéjat és belekevertem a vajat, majd alaposan kihűtöttem.

A lekvár:

Egy vastag aljú lábasba beletettem 10 dkg cukrot úgy, hogy a lábas alján szépen elterüljön. Tűzre tettem és hagytam kavargatás nélkül karamellizálódni. Amíg erre vártam, addig felszeleteltem a citromot. A végébe beleszurkáltam a szegfűszegeket.
Az előzőleg lehámozott és kb. 3 mm-es szeletekre vágott rebarbarát belezuttyantottam, hozzátettem a citromot,  felöntöttem kb. 0.5 dl vízzel, majd rászórtam a másik adag cukrot. Gyakori kevergetés mellett lekvár sűrűségűre főztem, majd kihűtöttem.

Az epret megmostam, elfeleztem. Kibéleltem vele a kistálkák alját, tettem rá tejberizst, arra rebarbara lekvárt, majd negyedelt epreket halmoztam a tetejére.

Aztán bosszankodtam egy csomót, mert este lett és nagyon nehezen sikerült elfogadható képet csinálni róla.

Az itthon lévő pasik szerint nagyon finom. Szerintem is.




Nincsenek megjegyzések: