Translate

2013. május 26., vasárnap

Epres-bodzás tiramisu torta

Azt mondja a lányom, ő nagyon szerencsés, hogy az eperszezon közepén van a szülinapja.
Én meg azt mondom, mi nagyon szerencsések vagyunk, hogy ő a mi lányunk. Meg is mutatom gyorsan.

neglizsében reggelizős Viola

érettségire induló Viola

frissdiplomás Viola

kis hegyen üldögélő Viola
nagy hegyen álldogáló Viola és Anti


Na, és a szülinapi torta:

Ez már csak a fél torta, evés után. Előtte véletlenül letöröltem a gépről.


Trancsírozás után

Hozzávalók:
  • 10 tojásból készült piskóta
  • 2 dl bodzaszörp
  • 1 citrom leve és lereszelt héja
  • 500 g mascarpone
  • 20 dkg fehércsokoládé
  • 50 dkg+30 dkg eper+ egész szemek a díszítéshez
  • 3 evőkanál eperlekvár (én főztem tegnap, majd leírom)
  • 2 evőkanál útifűmaghéj
  • 2,5 dl vaníliás tejszínből vert hab
  • babapiskóták 
Amióta kitalálta Viola, hogy "epermisu" lesz a szülinapi tortája, izgultam, hogyan tudom megcsinálni, hiszen nem vagyok egy ügyes tortagyáros.
Olvasgattam, kérdezgettem, végül locsogótársam, Anikó és Stahl Judit receptjét gyúrtam egybe, meg persze hozzátettem a magam elgondolását is.

Tegnap megsütöttem a piskótát. Reggel az uram kettévágta, én pedig megöntöztem mindkét lap vágási felületét a bodzaszörp, a citromlé és a citomhéj egyvelegével, és a sorsára hagytam, amíg a krém elkészült.

A krémhez legelőször a csokoládét olvasztottam meg gőz fölött, hogy aztán kihűlhessen, amíg a többi részét csinálom.
50 dkg epret összeturmixoltam, összekavartam a mascarponeval, 3 evőkanál tegnap főzött eperlekvárral és a kihűlt csokival. 
Hígnak találtam. Féltem, hogy a tejszínhab sem fogja eléggé stabilizálni, így közé kevertem 2 evőkanál útifűmaghéjat. Ezután a tejszínhabot, majd 30 dkg apró kockákra vágott epret. Könnyű, habos krém kerekedett belőle.
Összeragasztottam vele a két piskótalapot, és alaposan bekentem az oldalát, meg a tetejét is. Körberaktam babapiskótákkal, amiket akkorára vagdaltam, hogy kicsit magasabbak legyenek a tortánál, így  végén a tetejére halmozott epreknek megfelelő támaszfala lett.

Itt volt az előbb a szomszédasszony, neki is ízlett.


Nincsenek megjegyzések: