Translate

2013. május 12., vasárnap

Bodzapuding, zabos tönköly palacsinta, meg egy kis citromfüves-kardamomos túrókrém

Tegnap este beáztattam tejbe vagy 10 bodzavirágot, hogy ma bodzás banánturmixot igyunk reggelire.
Aztán persze mást találtam ki. Pudingot főztem, és hogy krémes palacsinta töltelék legyen belőle, hozzákevertem egy banánt.

Banános bodzakrém

Hozzávalók:
  • 10 nagyobb bodzavirág
  • 0,5 l tej
  • 3 evőkanál étkezési keményítő
  • 4 kanál nyírfacukor
  • fél citrom lereszelt héja
  • pár összeaprított citromfű és mentalevél
  • fél mokkáskanál zöld kardamompor
  • 1 mokkáskanál vanília őrlemény
  • 1 banán
  • 1 evőkanál natúr joghurt
Előző este beáztatjuk a tejbe a bodzavirágokat. Másnap leszűrjük. Én jól ki is nyomkodtam a kezeimmel.
A bodzás tejből, a cukorból és a keményítőből sűrű pudingot főzünk és kihűtjük.
Amikor már hideg, egy villa segítségével összekeverjük a fűszerekkel, a banánnal és a joghurttal, nem teljesen simára.



A palacsinta hozzávalói:
  • 20 dkg lisztté őrölt zabpehely
  • 10 dkg örölt lenmag
  • 10 dkg őrölt hajdina
  • 20 dkg teljes kiőrlésű tönkölybúzaliszt
  • 6 db tojás
  • 3 dl tej
  • 5 dl szénsavas  ásványvíz
  • 1 mokkáskanál vanília őrlemény
  •  fél citrom lereszelt héja
  • 0,5 dl étolaj
  • 5 leszárazott bodzavirág
A bodzavirág kivételével az összes hozzávalót palacsintamasszává keverjük.  Állni hagyjuk kb. 30 percet, hogy a lenmag tehesse a dolgát, megduzzadjon a masszában. Ezután belekeverjük a szárairól leszedegetett virágokat.
Nem túl nagy palacsintákat sütünk belőle.

Aki még csak fehérlisztből készült palacsintát evett, ne ugyanarra az ízvilágra számítson. Összehasonlítgatni sem érdemes, de kipróbálni mindenképp, hiszen sokkal értékesebb táplálék (nincs most kedvem írogatni az élettani hatásokról), és ha már bűnözünk, legalább ezzel tegyük! :)


Kevésnek bizonyult a bodzás krém, így gyorsan rittyentettem még egy kis túrókrémet is.
Gyerekkoromban imádtam a túrós palacsintát, anya vaníliásra csinálta, nagyi fahéjasra, mindketten nyers tojással készítették. Én ezt nem merem, valami mással szoktam a krémes állagot elérni. Ezúttal sovány tejfölt használtam.

Hozzávalók:
  • 0,5 kg túró
  • 2 evőkanál sovány tejföl
  • 1 evőkanál méz
  • 2 evőkanál nyírfacukor
  • 1 kis csokor citromfű, felaprítva
  • pár levél menta
  • 1 kávéskanál zöld kardamom por
  • 1 mokkáskanál őrölt vanília
Mindezeket egy villa segítségével összekeverjük. Aki édesen szereti a túrókrémet, növelje a hozzáadott méz vagy cukor mennyiségét, mert ez így nem túlságosan édes, de mi így szeretjük.

Nincsenek megjegyzések: