Translate

2013. április 21., vasárnap

Újra medvehagyma. Kétszer is, de ez itt most csak az egyik

A mai nappal véget ért nálunk a medvehagyma idei pályafutása. Legalábbis most azt gondolom, de majd meglátjuk, elcsábulok-e még, vagy sem.

Medvehagymás ricottával töltött gombafelek rozskenyér kérgen, grillezett zöldségkazallal

Hozzávalók:

A gombához: 
  • 10 közepes csiperkegomba feje, kicsit kivájva
  • 25 dkg ricotta (Bármilyen túróval jó, nekünk most ez volt itthon.)
  • egy pici csokor medvehagyma, felaprítva
  • frissen őrölt bors
  • 2 evőkanálnyi joghurt
A rozskenyér kéreghez:
  • egy, az  uramsütötte  rozskenyér megszáradt vége (kb. 1 zsömlényi)
  • egy kis fej hagyma, apróra vágva
  • felaprított petrezselyemzöld
  • frissen őrölt bors
  • 1 tojás
A zöldségkazalhoz:
  • sárgarépa, csíkokra vágva
  • zellerszárak, csíkokra vágva
  • cukkini, félkörökre vágva
  • kevés olíva olaj
Langyos vízbe beáztattam a kenyeret. Miután kinyomkodtam belőle a vizet, a párolt hagymával, fűszerekkel, tojással összekeverve klasszikus tölteléket készítettem , amit egy sütőtál éppencsak  kiolajozott, morzsával megszórt  aljára vékonyan elterítettem.

A ricottát elkevertem a többi hozzávalóval, betöltöttem a gombafejekbe, majd felsorakoztattam őket a tölteléken.

200 fokon kb. 45-50 perc alatt a töltelék ropogós kéreggé sült, a közben szépen megpirult gombák alatt.

A zöldségkazalhoz, egy tapadásgátlóval bevont serpenyőben pici olívaolajat forrósítottam, majd pár perc alatt megpirítottam rajta a zöldségeket, úgy, hogy ropogósak maradtak. Az utolsó pár másodpercben tettem rá sót, és egy nagyon pici fokhagymát.


Nincsenek megjegyzések: