Translate

2013. április 24., szerda

Medvehagyma, utolsó utáni felvonás.

Ugyebár, azt mondtam vasárnap, meglátjuk, elcsábulok-e még. Jelentem, nem csábultam el. Kedves szomszédasszonyunk, Ági adott ajándékba egy szép csokorral. Így aztán mindjárt más a helyzet. :)

Nem készültem semmire, netezgettem, és szemezgettem a hagymalevelekkel. Gondoltam egyet, gyorsan megelőzöm a hervadást, sütök pogácsát.

Winter Viki zabkenyerét többször is megnéztem ma, így kézenfekvő volt, hogy zabpogácsát sütök, medvehagymával, magvakkal.

Egy tapadásgátló bevonatú serpenyőbe összeöntöttem napraforgómagot és tökmagot, kevés tengeri sóval elvegyítve elkezdtem pirítani. Mikor kb. félkész volt, hozzáöntöttem szezámmagot és lenmagot. Ezekkel már óvatosan kell bánni, mert a lenmag eléggé vad jószág, folyamatosan pattog ki az edényből.
Amikor már szép színes és illatos volt a magegyveleg, szokásosan kiöntöttem egy nagy fémtálcára és kitettem hűlni az udvarra.

Közben 30 dkg zabpelyhet lisztté őröltem az aprítógépben. Hozzátettem még 20 dkg fehér és 20 dkg teljeskiörlésű tönkölybúza lisztet, és 40 dkg vajat és 1 evőkanál sót. Ezeket addig forgattam az aprítógépben, amíg morzsa állagúvá vált a keverék. 
Ekkor kiborítottam a konyhapultra. Rászórtam másfél zacskó por állagú élesztőt, alaposan elkevertem vele. Azután összegyúrtam 3 tojássárgával és egy 450 g-os sovány tejföllel. Kicsit ragacsos volt még, így kb. 5 dkg-nyi liszttel tovább gyúrtam. 40 percig kelesztettem a tésztát.

A tésztát inyújtottam, megszórtam az apróra vágott medvehagyma felével, jó vastagon megszórtam az időközben durvára őrölt pirított magvakkal. Összehajtogattam, mint a levelestésztát szokás. Kinyújtottam, újra megszúrtam, újra meghajtogattam, majd 20 percig kelesztettem. Ezután ismét hajtogatás, újabb 20 perc pihi.

Kb. másfél cm vastagra nyújtottam, megkentem tojásfehérjével, berácsoztam egy kés élével, majd jó sok magot szórtam rá, és kiszúrtam, 5 cm átmérőjű pogácsaszaggatóval.

200 fokos hőlégkeverésben 12 perc alatt sült pirosra.



Miután majdnem hasra estem a forró tepsivel, már nem olyan katonás a rend, mint előtte.


Nincsenek megjegyzések: