Translate

2013. április 1., hétfő

És akkkor folytatom: keksz és zöldfűszeres túrókrém

Már korábban kiderült itt, hogy szívesen eszünk zabpehely kekszet. Nemrégiben találtam egy sós változatot, igazából nem értem, miért is nem nekem jutott eszembe.

Úgy csináltam, ahogyan Gerecz Gergely Csábító házi sütemények sorozatának 3. kötetében találtam, de nekem még lágy volt a tészta, így változtattam rajta.

Amikor elkészült, és megkóstoltuk, már felállt az agyamban, hogy legközelebb mit csinálok eleve másképp, de erről majd később.

Csípős paprikakrémes keksz

Hozzávalók az eredetihez:
  • 1 bögre teljes kiörlésű tönkölyliszt
  • fél bögre Graham-liszt
  • 1 bögre apró zabpehely
  • 1 teáskanál szódabikarbóna
  • 1 evőkanál só
  • 2 db tojás
  • fél bögre olaj
  • 1 púpos evőkanál erős paprikakrém
  • kb. 1 bögre kefír.
A száraz alapanyogokat egy keverőtálban elvegyítjük. Hozzáadjuk az olajat, a tojást, a paprikakrémet, végül annyi kefírt, hogy összegyúrva ragacsos, de formázható tésztát kapjunk. Két részre osztjuk, majd mindegyiket hengerformára alakítjuk, műanyag fóliába tekerjük és 2-3 órára a fagyasztóba tesszük. Sütés előtt vékony szeletekre vágjuk. A korongokat sütőpapírral bélelt tepsibe tesszük.
Előmelegített sütőben 200 fokon 10 percig sütjük.

Feltehetően azért lett nekem lágyabb, mert egyszerre beletettem az egy bögrényi kefírt, így a lisztekből (szerintem bármilyen lisztből jó, nem kell boltba szaladnia annak, aki nem szokott tönkölylisztet és Graham-lisztet használni), és a zabpehelyből is tettem még hozzá.
Eléggé egysíkú volt az íze a masszának, így őröltem rá borsot, szórtam rá fokhagyma granulátumot, és átgyúrtam.

A kész kekszek nagyon finomak, de nem annyira ropogósak, mint amennyire én szeretném, így ha legközelebb csinálom, feltehetően a kefírt vajjal helyettesítem. A fagyasztóba sem fogom betenni, egyszerűen kigombócozom és ellapogatom, valamint belemártom a ropogósság miatt zabpehelybe, ahogyan az édes kekszet szoktam.



Nagyon jól illik hozzá a zöldfűszeres túrókrém, amit az egyébkénti húsvéti reggelinkhez gyártottam:

Hozzávalók: 
  • túró/juhtúró/márványsajt opcionálisan, esetleg vegyesen
  • tejföl
  • friss és/vagy szárított zöldfűszerek, ami épp van itthon
  • frissen őrölt bors
  • fokhagyma
Azért nem írok arányokat, mert túróhoz annyi mennyiségű tejfölt szoktam keverni (most fél kg tehéntúrót használtam, mert az volt itthon, és mert sokan voltunk, és azt akartam, hogy maradjon is), amitől krémmé válik.

Ebbe ezúttal borsikafüvet, bazsalikomot, szurokfüvet, kakukkfüvet, petrezselymet és egészen apróra vagdalt újhagymát (szárastól) tettem. Megborsoztam, sóztam, nyomtam bele kevés fokhagymát, belekevertem a fűszereket, és hagytam másnapig összeérni az ízeket. Ma már még finomabb volt.

Koordináták: a körözöttől jobbra lévő másik üvegedényben


Nincsenek megjegyzések: