Translate

2013. április 28., vasárnap

A zöldfűszeres joghurtglazúr csirkét és gombát takart

Miután a délelőttött végig neteztem, blogoltam, gyorsan össze kellett csapni az ebédet. Persze, igazság szerint eleve sem terveztem hosszadalmas ebédkészítést.

Elővettem a nagytepsit, nagyszemű tengeri sót szórtam az aljába, majd vékony erdélyi szalonna és vaj szeletekkel kiraktam. Rápakoltam a csirkedarabokat, szórtam rá sót, és "bemázaztam", natúr joghurtba belekevert zöldfűszerek, zúzott fokhagyma és bors keverékével.

Hőlégkeverésben 180 fokon sütöttem, azt hiszem kb. 1 órát, amíg szépen megpirult.

A sülés közben keletkezett fűszeres levet krumplipüré gyártásánál hasznosítottuk. 
Káposzta salátát ettünk még hozzá.

A hozzávalók, összegezve:
  • 4 db kettévágott csirkecomb
  • 2 db 4-be vágott csirkemell
  • 50 dkg-nyi közepes csiperke gomba (jobb híján)
  • egy nagy csokor durvára vágott zöldfűszer, itt most: petrezselyem, turbolya, snidling, fokhagyma levél, kakukfű, zsálya, citromfű, borsmenta, fodormenta
  • durva szemű tengeri só
  • pár, vékony szelet húsos szalonna
  • kevés vaj
  • őrölt bors
  • 2 cikk zúzott fokhagyma
A kezdet:
 A vég:

Nincsenek megjegyzések: