Translate

2013. február 2., szombat

fish and chips with pea purée

Születésnap van ma nálunk. 54 éves az én öregemberem. Nekem öregedett meg. Igaz, azt mondja, csak egy kis hidratáló krém kérdése, és olyan feszes bőrű, mint régen. :) Persze, úgy jó az egész ember, ahogy van. :)







Valamit az ételről is azért:

Korábban már volt itt szó róla, hogy nagyon ritkán találja ki,  mit főzzek. Úgy esett, erre a hétvégére kettőt is kigondolt. Az igazi ünnepi ebéd holnap lesz, arra a minden szülinapján szokásos, itt már megmutatott csirke-curryt találta ki újra, mondván, hogy arra emlékszik, azt tudja is, hogymicsoda, és hogy néz ki. :)

Mára pedig az egyik esti tévénézése segített, a műsorban épp "fisendcsipszet" készítettek, innen merítette az ötletet.

Régen, amikor még gyakrabban sikerült egyszerre itthon lennie mindenkinek, gyakran csináltunk, de mostanában nem készült, így mindenki örömére szolgált.

Tehát, a recept:

A sörtészta:

3 tojást szétválasztottam. Amíg az uram a fehérjéből habot vert, addig kikevertem a sárgákat 10 dkg kukoricaliszttel, 10 dkg búzaliszttel (ezekbe előtte belekevertem 2 teáskanálnyi sütőport), 2 dl sörrel, 0,5 dl étolajjal és a végén közé kevertem a tojáshabot is.

 A hal:

 1 kg tőkehalfilét megsóztam, megborsoztam, és állni hagytam, amíg a sörtészta elkészült.
A halszeleteket kukoricalisztbe mártottam, majd a masszába, és forró olajban mindkét oldalát pirosra sütöttem, majd sok-sok papírtörlőn leitattam a sütés során magukba szívott olajat.

A zöldborsópüré:

Kb. fél kg zöldborsót egy kevés sóval és vízzel megpároltam. Frissen őrölt borssal megszórtam, fél lime levét belenyomtam és botmixerrel pürésítettem. Belekevertem egy nagy evőkanál vajat és sok ptrezselyemzöldet.

A sültkrumpli:

Mivel lustaságinapot is tartottunk, kivételesen boltban vett, sütőben sütős krumplit ettünk.

Eléggé elítélhető módon egy könnyű, szekrszárdi vörösbort ittunk hozzá.










Nincsenek megjegyzések: