Translate

2013. január 20., vasárnap

A mai avokádókrémünk.

Mindig másképp csinálom. Azt teszek bele, ami éppen van itthon, és szerintem illik hozzá.

Tehát, "a mai" guacamole hozzávalói:
  • 2 puha avokádó
  • 3 szem hámozott, aprókockára vágott koktélparadicsom
  • 1 kicsi lilahagyma szintén apró kockákra vágva
  • 3 cikk összezúzott fokhagyma
  • 1 púpos kávéskanál összezúzott koriandermag
  • pár "csavarásnyi" frissen őrölt feketebors
  • pár csepp tabasco 
  • 1 lime leve (én jobban szeretem hozzá, mint a citromot, de igazából mindegy)
Először az egyéb hozzávalókat szoktam előkészíteni egy tálkában. Azután a megmosott avokádót kettévágom, kiemelem a magját, majd a gyümölcshúst megcsöpögtetem limelével, és egy kanállal belekaparom egy edénybe, villával összeforgatom, hogy a lime leve alaposan közévegyüljön, megelőzve a megbarnulást. Így teszek mind a négy féllel, majd összekeverem az egészet, vigyázva arra, hogy rusztikus maradjon, ne teljesen homogén massza legyen.

Evés előtt szoktam elkészíteni, az üde zöld szépsége miatt. Persze, nem mindig fogy el egyszerre, akkor viszont az aznapi vacsora idejére kompenzálja a színvesztést az ízek összeérésével, teltebbé válásával.

Szóval, ilyen lett:





Nincsenek megjegyzések: