Translate

2012. október 23., kedd

Sárgaborsó "falafel"

Indiai fűszerillatra vágytam. Kitaláltam, Legnagyobbunk túrázási elemózsiája sárgaborsó fasírt lesz. Úgy gondoltam, nem lehet rosszabb, mint a csicseriborsóból készülő, és mivel eccerélünk, kipróbáltam. 

Előző este beáztattam fél kg sárgaborsót hidegvízbe. Reggel egy csipetnyi tengerisót, egy-egy "szórás" koriandermagot, mustármagot, római köményt és fekete mustármagot addig pirítottam, amíg a vágyott illat megjelent a lakásban.
Miután kihűlt, az uram porrá őrölte a kávédarálóban.
Én aprítógépbe tettem a leszűrt sárgaborsót, összezúztam, amolyan rusztikusra, nem teljesen apróra. Maradt benne pár egész szem is.
Közben egy maréknyi zabpelyhet leöntöttem vízzel, 3 percre mikróba tettem, így egy kellemes pépes állígú kötőanyag és fehérjekomplettáló adalék lett belőle.
Összeöntöttem a két katymaszt, zúztam bele fokhagymát, őröltem rá borsot, beleöntöttem a fűszerkeveréket és szórtam rá kurkumát bőséggel.
Lepénykéket készítettem belőle és forró olajban kisütöttem. 
Hihetetlen mennyiség lett belőle, így működésbe lépett másnap a maradékkommandó...




1 megjegyzés:

tbabi74 írta...

Kedves Márti !

A sárgaborsót meg kell főzni vagy nyersen daráltad le az áztatás után?
Üdv.: Barbi