Translate

2012. január 14., szombat

Fánkszalag Verseny

Kik nyerik?

Az ideiek,




vagy a tavalyiak?




Az ideiek úgy készültek, hogy az uram dagasztotta, mivel valószínűleg izületi gyulladás van a vállamban, alig mozog a jobb kezem.
Kb. 8 dkg vajat és 6 tojássárgáját kikevertem habverővel, ami alatt 5 dkg élesztőt felfuttattam 3/4 bögrényi cukros tejben. Ezt a két cuccot összekevertem, tettem még hozzá 2 evőkanálnyi cukrot, 2 zacskó vaníliáscukrot, és 2 evőkanál rumot.
Ekkor az uram átvette a munkálatokat, 75 dkg lisztet és még egy bögre langyos tejet beletett a masszába, és alaposan megdagasztotta. Szép hólyagos, fényes tésztát kaptunk.
Mikor duplájára kelt, lekentem olajjal egy nagyméretű vágódeszkát, és kiborítottam rá a tésztát. Kiszaggattam, és olajjal lekentem mindegyiknek a  tetejét. Félórán át újra kelesztettem, majd forró olajba tettem az olajjal bekent oldalával lefelé. Fedő alatt, takaréklángon barnára sütöttem, majd a másik oldalát fedő nélkül, erős lángon.
Papírtörlőn alaposan leitattam róla az olajat, lefényképeztük, és megettük azzal a baracklekvárral, amit az uram unokahúgáéktól kaptunk karácsonyra.

Nincsenek megjegyzések: