Translate

2010. november 9., kedd

Mici "majdnemsokcsokis" sütije

Szombaton kedves ismerősök jöttek hozzánk, és mindenképp szerettem volna sütni valamit, ami hamar kész van, mert kevés időm volt. Erre legalkalmasabb a kefíres süti, aminek kb. "ötezer" változatát  fejlesztettem ki, amióta az uram pár éve kefírgyáros (mindig van a hűtőben kefírgombával erjedt, házi tejből készült kefír), azonban az egyik vendégünk, Kriszta nem ehet semmilyen  tejet tartalmazó ételt.
Vettünk egy pohár szójajoghurtot, és azzal csináltam meg a süti egyik "téliesített" változatát.

Az alap:
"Nedves rész": 2 pohár kefír, 2 tojás, 2 pohár valamilyen cukor, 1 csomag vaníliás cukor, 1 dl étolaj
"Száraz rész": 4 pohár liszt, 1 csg sütőpor
A kettő keveréket összeborítom, és úgy sütöm, mint egy piskótát.

A Krisztáéhoz ennek a fele mennyiségét csináltam, a joghurtos pohár volt a mérőeszköz.
Legelőször 1 zacskó csokoládés pudingport kikevertem 3 evőkanál lágy barnacukorral, 1 evőkanál kakaóporral, és 3 dl. vízzel, majd kitetettem az urammal hűlni a lépcsőfeljáróra.
A sütihez egy tálban1 tojást kikevertem 1 pohár lágy  barnacukorral, 1 vaníliáscukorral, 1 forróvíz alatt alaposan megsúrolt narancs lereszelt héjával, a kifacsart levének a felével, egy másik tálban 2 pohár lisztet (2 evőkanállal kivettem belőle és kakaóval helyettesítettem) összekevertem fél zacskó (6 g) sütőporral, fél evőkanál őrölt fahéjjal (ha van itthon mézeskalács fűszer, vagy kínai ötfűszer, inkább azt szoktam beletenni, mert ízesebb).
A szárat és a nedves anyagokat csak úgy hányavetin összekevertem, belesimítottam egy sütőpapírral bélelt kistepsibe, megszórtam pici liszttel megszórt vágott dióval. Tettem volna bele csokoládékockákat is, de csak 52 % kakaótartalmú tortabevonó volt itthon (ami egyébként finom sütibe), és rajta áll a csomagolásán: nyomokban tejet tartalmaz, így nem mertem megkockáztatni. Egy evőkanállal rápotyogtattam az időközben meghűlt, megkeményedett pudingot a tetejére, és 5 percig 225 fokon, majd 15 percig 165 fokon sütöttem hőlégkeveréses sütőben.
Ilyen lett:


A mienket hasonlóan csináltam, az eredeti mennyiséggel, és csoki kockákkal.

Nincsenek megjegyzések: